پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی

کد خبر: ۸۶۲۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ 15 June 2020
 

تابناک/مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی خبر داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مسعود حلاج‌پور ، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار هنرمند صنایع‌دستی در استان  مشغول فعالیت هستند که برای حمایت از این هنرمندان و حفظ میراث فرهنگی و صنایع دستی استان تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۸۰ رشته صنایع‌دستی در سطح استان رایج است ، افزود: در راستای احیای رشته‌های منسوخ شده نیز برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای مانند توانمندسازی جوامع محلی از طریق تسهیل‌گران و برگزاری دوره‌های آموزشی در استان گیلان اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان ، تجهیز کارگاه‌ها، مستندسازی و برگزاری نمایشگاه‌های ترویجی را از اقدامات این  اداره برای احیاء رشته‌های منسوخ شده صنایع‌دستی اعلام کرد و گفت: نوآوری و به‌روزسازی صنایع‌دستی با برگزاری دوره‌های آموزشی  از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

 حلاج‌پور  افزود: در راستای حمایت ویژه از هنرمندان فعال در عرصه صنایع‌دستی استان گیلان با تمهیدات به عمل آمده تاکنون تعداد ۳ هزار و ۸۰۰ نفر آنان از بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شده‌اند.

او  از اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پارسال در بخش تسهیلات مشاغل خانگی به فعالان حوزه صنایع‌دستی استان خبر داد و گفت: پرداخت تسهیلات بانکی به صنایع‌دستی بدون شک در فعالیت این بخش تأثیرات خوبی برجای می‌گذارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان ، با بیان اینکه تاکنون روستا‌هایی که در گیلان در زمینه چادر شب‌بافی و حصیربافی معروف بودند به ثبت ملی رسیدند ، افزود: در حال حاضر پرونده ثبت سفال روستای جیرده، گلیم بالاده اسالم، شالبافی ارده، و رشتی‌دوزی رشت نیز در دست اقدام است .

حلا‌ج‌پور تصریح کرد: پارسال علاوه بر صادرات صنایع‌دستی گیلان از راه گمرکات ، معادل ۶۰۰ هزار دلار نیز از طریق صادرات چمدانی وارد  استان شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار