اجرای نمایش «شمال از جنوب غرب» در میاندرود

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میاندرود از برگزاری نمایش میدانی شمال از جنوب غرب در سطح این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶ 01 September 2015
به گزارش تابناک نقل از مهدی روحی  اظهار کرد: نمایش میدانی شمال از جنوب غرب کاری از موسسه فرهنگی هنری شهر تئاتر جاوید به کارگردانی مجتبی دهدار است که در شهرهای ساری، قائم‌شهر، بابلسر و فریدون‌کنار اجرا شده است.
وی بیان کرد: این نمایش پایان هفته جاری در ساحل گهرباران و هفته آینده نیز در سطح شهرستان میاندرود در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میاندرود با اشاره به تاریخ این نمایش، افزود: تئاتر میدانی شمال از جنوب غرب، تاریخ ایران و سرگذشت آرش کمانگیر از اساطیر ایران‌زمین است که کارگردان این اثر هنری، آن را با نگاهی به دفاع مقدس و شهدای غواص به شیوه نمایش ایرانی در قالب تعزیه آماده کرده است.
روحی ادامه داد: در جنگ ایران و توران، آرش با پرتاب تیر از کمان، مرز ایران را مشخص و جان خود را فدای این سرزمین کرد، شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدای غواص هم که اخیراً پیکر پاکشان تشییع و تدفین شد برای حفظ و حراست  از ایران عزیز جان خود را نثار کردند.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان استانی و شهرستانی نگاهی ویژه به مقوله فرهنگ و هنر داشته باشند و از این اثر فاخر هنری حمایت کنند.
محبوبه ارمیانی، مهدی روحی، مرصاد عسگری، محسن فرقانی و مهدی ابدی نقش‌آفرینان این نمایش هستند، رضا اکبری و جعفر عموزاد به عنوان نوازنده و علی عابدینی به عنوان منشی صحنه و عوامل اجرایی در این نمایش حضور دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار