نظارت بهداشتی از ۸۵۰ مدرسه در استان مرکزی

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از زمان بازگشایی مدارس تاکنون از مجموع ۱۲۷۹ مدرسه، ۸۵۰ مدرسه توسط همکاران معاونت بهداشت و بهداشت محیط نظارت و بازرسی شده اند.
کد خبر: ۹۰۲۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹ 23 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: با بازگشایی مدارس، دغدغه هایی در این راستا شکل گرفت و به همین خاطر، همکاران بهداشتی و بهداشت محیط این معاونت، شروع به بازدید از مدارس و نظارت بر چک لیست های آیتم های وزارتی کرده و تمام تلاش خود را برای ایمن سازی هر چه بیشتر محیط ها برای دانش آموزان به کار بستند.
وی اظهار داشت: تا هفته آتی از تمام مدارس نظارت خواهد شد و به والدین این اطمینان را می دهیم که در این راه هیچ مماشاتی نخواهیم داشت و تمام چک لیست های ابلاغی از وزارت بهداشت را ملاک و معیار قرار داده و از تمامی مدارس می خواهیم تا آنها را رعایت کنند.
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف، ابتدا با تذکر شفاهی سعی در بهبود وضعیت داریم، اما اگر فرد یا مدرسه خاطی نقص موجود را برطرف نکرد، به صورت کتبی و سپس با هماهنگی صورت گرفته با مسئولین مربوطه، واحد خطاکار به صورت موقت لغو فعالیت می شود.
وی گفت: ظرفیت پذیرش و حضور دانش آموزان در مدارس باید به طور میانگین بین ۱۲ تا ۳۰ درصد باشد، اما در برخی از مناطق استان این آمار بالاتر است، که از مسئولین آموزش و پرورش می خواهیم برای جلوگیری از بروز مشکلات بعدی و با توجه به سرعت انتقال و گسترش این ویروس، چاره ای برای این مشکل بیاندیشند.
دکتر علیمحمدی یادآورشد: در بازرسی ها و نظارت ها بر محورهای مهمی چون بهداشت ساختمان، آب آشامیدنی سالم و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تاکید می شود و از مدیران مدارس نیز می خواهیم این محور ها را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار