مجتمع گردشگری قزل‌اوزن خلخال راه‌اندازی می‌شود

رییس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خلخال گفت: مجتمع گردشگری ،تفریحی و اقامتی قزل‌اوزن با سرمایه‌گذاری شهرداری هشجین راه‌اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۹۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ 25 November 2020

علی درویشی روز چهارشنبه در نشست با مسوولان شهرداری هشتجین اظهارداشت: برای اجرای hین پروژه گردشگری بزرگ منطقه جنوب استان اردبیل در حاشیه رودخانه زیبا و پرآب قزل‌اوزن بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

او افزود: افزایش حفاظت از آثار تاریخی منطقه از جمله تپه دیزلین با قدمت هزار ساله ساله نیز در دستور کار اداره میراث فرهنگی قرار گرفته و برای تامین اعتبارات بازسازی  وانجام کاوش‌های باستانی آن در بخش خورش‌رستم تلاش می‌شود.

وی مرمت و بازسازی حمام تاریخی هشجین ،توسعه طرح‌های بوم‌گردی روستایی، حمایت از سرمایه‌گذاران طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی در حوزه گردشگری و رفع موانع سرمایه‌گذاری در بخش خورش‌رستم را از اقدامات اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی خلخال ذکر کرد.

او گفت: تقویت و توسعه صنایع دستی منطقه خورش‌رستم و ثبت ملی جاجیم بافت صنعتگران روستای نمهیل با نشان مرغوبیت ،ساماندهی مهمانپذیرها و ایجاد موزه مردم‌شناسی هشجین از اقدامات پیش‌بینی شده در این منطقه است.

درویشی تشریح کرد: فراخوان سرمایه‌گذاران و حمایت و اعطای مجوزهای لازم برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه گردشگری بزودی انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار