آغاز نام نویسی برای ۴۴۰ کرسی شورای شهرهای کرمان

رییس ستاد انتخابات استان کرمان از آغاز نام نویسی داوطلبان کسب ۴۴۰ کرسی نمایندگی شوراهای اسلامی ۸۴ شهر در استان از امروز(چهارشنبه) ۲۰ اسفند خبر داد.
کد خبر: ۹۴۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 10 March 2021

 

محمدصادق بصیری افزود: ثبت نام داوطلبان شورای شهر از ۲۰ اسفندماه جاری ساعت هشت صبح آغاز شده است و تا ساعت ۱۶ روز ۲۶ اسفندماه به مدت هفت روز در محل فرمانداری های تابعه صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: شورای شهر کرمان ۱۱ نفره و شورا شهر ۹ نفره در استان از نظر جمعیتی نداریم و شورای شهرهای بم، جیرفت، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک و کهنوج هفت نفره و مابقی شهرها شورای پنج نفره خواهند داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان تاکید کرد: داوطلبان شرکت در انتخابات شورای شهر تا ۲۵ اسفندماه جاری مهلت دارند برای دریافت گواهی عدم سوءپیشینه اقدام کنند.

وی اظهار داشت: کسانی که نامزد انتخابات شوراهای شهر و روستا هستند، باید استعفای خود از مسئولیت کنونی را تا روز ثبت نام تسلیم کرده باشند و برای ثبت نام، مدرک پذیرش استعفاء باید باشد.

بصیری ادامه داد: چهار هزار و ۲۶۷ صندوق رای برای انتخابات شوراها در نظر گرفته شده و باید ساختارها و آموزش های لازم فراهم شود که کارها نیز آغاز و در چهار سطح آموزش برای مجریان انتخابات تدارک دیده شده است.

وی گفت: ثبت نام داوطلبان نامزدی در انتخابات شوراهای روستا نیز از ۱۶ فروردین تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ به مدت هفت روز در بخشداری های تابعه اتفاق می افتد و در مورد تیره های عشایری هنوز ابلاغی صورت نگرفته است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار