سخنگوی شورای شهر همدان:

شهرداری پیگیر تخلفات تصویب طرح جامع شهری باشد

اکبر کاووسی امید گفت: طرح جامع شهری همدان بدون امضا و تایید اعضای شورای شهر به تصویب رسیده است.
کد خبر: ۹۵۷۴۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱ 19 April 2021

اکبر کاووسی امید گفت: طرح جامع شهری همدان بدون امضا و تایید اعضای شورای شهر به تصویب رسیده است.
 
به گزارش تابناک همدان، کاووسی امید افزود: در راستای اجرایی شدن بند ۳۴ ماده ۸۰ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و نیز بخشنامه معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی اقدامات قانونی صورت پذیرد.

وی گفت: به استناد بند ۳۴ ماده ۸۰ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور، لازم است طرح‌های جامع شهرسازی، تفصیلی، حریم و محدوده قانونی شهر‌ها به تایید شورا‌های شهر رسیده و برای تایید نهایی به مراجع ذیربط قانونی ارسال شود و از سوی دیگر بر اساس بخشنامه راه و شهرسازی در خصوص بررسی و تصویب طرح جامه شهری همدان حضور نماینده تام الاختیار شورای شهر در تمامی جلسات طرح الزامی است.

کاووسی تصریح کرد:  از آنجایی که نقطه‌نظرات شورای اسلامی شهر همدان طی نامه‌های متعددی به شهرداری و دبیرخانه راه و شهرسازی ارسال شده که در طرح اصلاحی که طی نامه شهرداری همدان به شورا ارسال شده است، متاسفانه اشکالاتمتعددیدر_طرح همچنان به چشم می‌خورد، اما مغایر با بخشنامه مذکور در جلسه کارگروه امور زیربنایی استان از نماینده شورای اسلامی شهر همدان دعوت به عمل نیامده و طرح با مشکلات متعددی به تصویب رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: به استناد بند ۳۴ ماده ۸۰، طرحجامعشهری همدان ابتدا باید به تاییدشورایاسلامیشهربرسد و سپس شهرداری برای تصویب نهایی به مراجع قانونی ذیربط ارائه کند، اما این طرح جامع به دلیل نواقص و اشکالات متعدد به تصویب شورا نرسیده است.

کاووسی گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر همدان، شهرداری همدان مکلف است در مراجع قانونی ذیربط از هرگونه تأیید و امضاء امتناع ورزیده و مخالفت شهرداری و شورا را اعلام کند و در صورت تصویب طرح جامع شهری همدان در مراجع ذیربط اقدامات قانونی را در جهت رعایت نشدن مراحل قانونی در تصویب طرح پیگیری کند
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار