زنان خوزستان در فرهنگسازی برای زدودن رسم تیراندازی مشارکت کنند

استاندار خوزستان خواستار مشارکت زنان این استان در فرهنگ‌سازی برای زدودن رسم نادرست تیراندازی در آیین‌های شادی و عزاداری شد.
کد خبر: ۹۶۲۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴ 10 May 2021

 قاسم سلیمانی دشتکی  در ادامه نشست‌ها و دیدارهای خود با نخبگان، اصناف و اقشار مختلف با جمعی از بانوان فعال در زمینه‌های اجتماعی، فرهگی، کارآفرین و نخبه خوزستان دیدار و گفت وگو کرد.

وی در این نشست با اشاره به رسم غلط تیراندازی در آیین‌های شادی و عزا در خوزستان گفت: این رسم متناسب با فرهنگ گذشته بوده اما امروزه کاری ناپسند است و بارها منجر به بروز فجایع ناخواسته شده است، که با توجه به تاثیر بانوان در رشد و توسعه جامعه، انتظار داریم در زمینه فرهنگ سازی برای زدودن این سنت نادرست مشارکت کنند.

سلیمانی دشتکی ، همچنین با اشاره به روند کاهشی بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان افزود: خوشبختانه با همت مردم، کادر بهداشت و درمان و مسوولان هم اکنون روند این بیماری در خوزستان مسیر کاهشی است اما با توجه به در پیش بودن عید سعید فطر نگران کاهش رعایت پروتکل‌ها هستیم زیرا خریدها و دیدارهای عیدانه می‌تواند دوباره منجر به پیک آینده و روند افزایشی بیماری شود.

وی ادامه داد: در شرایط همه گیری کرونا، این دید و بازدیدهای عیدانه به جای شادی پیام آور بیماری، مرگ و عزا هستند و امیدواریم بانوان نخبه نسبت به آگاه سازی مردم درباره گوشزدکردن خطر این دید وبازدیدها به ما کمک کنند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اثرات تحریم و شیوع کرونا در اداره امور کشور بیان کرد: بنا بر شواهد موجود امیدواریم به زودی شاهد گشایش در رفع تحریم‌ها و رفع محدودیت در تامین واکسن و تجهیزات بهداشتی باشیم با این وجود باید آگاه بود که شرایط عادی نبوده است.

استاندار خوزستان در ادامه بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آتی تاکید کرد و گفت: در طول تاریخ هر زمانی که مردم در انفعال و بریده از حاکمیت بوده‌اند آسیب دیده‌ایم و مواردی همچون قراردادهای گلستان و ترکمنچای رخ داده است لذا مشارکت مردم در انتخابات کشور را بیمه و قدرت چانه زنی ما را افزایش می‌دهد و امیدواریم مردم را نسبت به این مهم تشویق کنید.

وی افزود: زنان اگر اراده کنند و متحد باشند می‌توانند سهم خود را در بسیاری از عرصه‌ها بگیرند و من هم همیشه به استفاده از بانوان توانمند در مسوولیت‌ها تاکید می‌کنم به ویژه در حوزه‌هایی که حضور بانوان مورد ترجیح است.

سلیمانی دشتکی درباره توزیع ناعادلانه آگهی میان رسانه‌ها نیز گفت: از طریق مکاتبه‌ای که خواهیم داشت همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها ملزم می‌شوند طبق روال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشکل رسانه و بر اساس رویکرد عدالت محور در زمینه اختصاص آگهی به رسانه‌ها اقدام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار