محدوده و ضوابط بافت تاریخی خمین اصلاح می‌شود

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین از اصلاح محدوده و ضوابط بافت تاریخی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۸۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳ 31 May 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، علی مشهدی ، با اشاره به برگزاری جلسه شورای فنی اداره کل استان، افزود: تهیه طرح بازنگری محدوده و ضوابط بافت تاریخی خمین و نیز ضوابط طراحی نما برای این محدوده در دستور کار شورای فنی قرار گرفت.
رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین، با اشاره به حضور معاون میراث‌فرهنگی استان مرکزی، معاون شهرسازی شهرداری خمین و اعضای شورای فنی در این جلسه، گفت: در این جلسه مقرر شد که طراحی نما در خصوص پلاک‌های واقع در بافت تاریخی خمین طبق الگوی مشخص شده انجام شود، همچنین اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان، ضوابط طراحی نماهای بناهای واقع در محدوده بافت تاریخی را به نظام مهندسی ابلاغ خواهد کرد.
او افزود: در این جلسه پیگیری و انجام تعیین حریم امامزاده ابوطالب خمین و ساماندهی سر درب ورودی بازار تاریخی خمین نیز در دستور کار قرار گرفت.
مشهدی اضافه کرد: از بازار تاریخی خمین که به دوره قاجار باز می‌گردد، تنها تیمچه بازار باقیمانده است که به صورت هشت ضلعی و سقفی گنبدی با مصالح خشت و گل ساخته شده است.
وی ادامه داد: در سقف این تیمچه نورگیرهایی با تزئینات آجرکاری مشبک وجود دارد که با عبور نور خورشید از میان آن‌ها فضای متفاوتی قابل رویت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار