هوشمندسازی و الکترونیکی کردن فرآیند دادرسی از ارکان سند تحول دستگاه قضاست

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت:هوشمندسازی و الکترونیکی کردن فرآیند دادرسی یکی از ارکان سند تحول دستگاه عدلیه است.
کد خبر: ۹۷۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹ 22 June 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی در نشست صمیمانه شورای قضایی استان با مدیران سازمان‌های تابعه قوه قضائیه در استان مرکزی افزود: این مهم در استان مرکزی با حداکثر سرعت و با تکمیل تجهیزات و زیرساخت‌های لازم در حال اجرا است.
وی با اشاره به اینکه۳۸۶ هزار پرونده قضایی این استان در سال گذشته مختومه شد یادآورشد: شمار پرونده‌های مختومه قضایی استان مرکزی در سال ۹۹ با وجود کمبود ۴۰ درصدی نیروی انسانی در بخش قضایی و بیش از ۵۰ درصد در بخش اداری یک‌هزار و ۷۳۹ درصد نسبت به سال ۹۸ رشد داشته است.
وی افزود: مجموع تثبیت اراضی ملی در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۰۰ هزار هکتار بود که این مهم در سال ۱۳۹۹ به بیش از یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار رسید که این اقدام ارزشمند نشان از فعالیت گسترده و دلسوزانه سازمان ثبت اسناد استان است.
حجت‌الاسلام موسوی گفت: در چهارماه گذشته ۶۰ سامانه در بستر شبکه ملی عدالت قوه قضائیه طراحی و راه‌اندازی شده و تمامی زیرساخت‌های لازم برای تحقق هوشمندسازی دادگستری استان در سازمان‌های زیرمجموعه فراهم شده است.
وی اظهارداشت: فرآیند اعزام و عودت زندانیان در زندان‌های استان مرکزی در سال ۹۹ تنها به میزان ۱۰ درصد الکترونیکی انجام می‌شود اما این مهم در خردادماه سال ۱۴۰۰ به بیش از ۷۵ درصد رسید و استان مرکزی در این امر مهم جزو استان‌های پیش‌رو محسوب می‌شود.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: کمبود نیروی انسانی و محدودیت منابع مالی مهمترین مشکلات دستگاه قضایی استان است اما با این وجود نه تنها کاهشی در فعالیت این دستگاه و سازمان‌های زیرمجموعه دیده نمی شود بلکه در بسیاری از موارد افزایش چشمگیری نیز وجود دارد.
حجت‌الاسلام موسوی افزود: با توجه به اینکه یک ماه و نیم دیگر بیشتر از عمر دولت مستقر باقی نمانده، نظارت گسترده بر فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی با هدف جلوگیری از ترک فعل مدیران و تضییع اموال بیت‌المال یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی در سال جاری است.
وی ادامه داد: همچنین نظارت گسترده بر فعالیت فورشگاه‌ها و تولیدکنندگان اقلام اساسی مردم برای جلوگیری از گران‌فروشی و احتکار از دیگر برنامه‌های دستگاه قضایی در سال جاری بشمار می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار