کاهش 50 درصدی طلاق در ابرکوه

رئیس دادگستری ابرکوه در خصوص مضرات طلاق توافقی گفت: در طلاق توافقی دادگاه یا شورای حل اختلاف، فرصت کافی برای صلح و سازش بین زوجین را نخواهند داشت، در حالی که اگر طلاق روال قانونی خود را طی کند ممکن است منجر به سازش و عدم جدایی شود.
کد خبر: ۹۸۲۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰ 21 September 2015

به گزارش تابناک یزد،احمد مورکیان رئیس دادگستری ابرکوه  در خصوص معضل طلاق و اثرات سوء آن در جامعه اظهار کرد: طلاق عواقب روحی، روانی، خلاء های عاطفی برای فرزندان و حتی اقتصادی برای افراد جامعه به دنبال دارد.


مورکیان افزود: مهمترین اثر طلاق از هم گسیختگی بنیان خانواده است و بیشتر افراد مطلقه و فرزندان طلاق؛ در محیط پیرامون خود، در معرض آسیب هایی هستند که شاید هیچگاه جبران پذیر نباشد.


وی تصریح کرد: طلاق چه توافقی و چه طرفینی، تبعات بسیار سوئی در اجتماع دارد، ولی یکی از مضرات طلاق توافقی این است که دادگاه یا شورای حل اختلاف، فرصت کافی برای صلح و سازش بین زوجین را نخواهند داشت و طلاق بدون مشاوره رخ می دهد، در حالی که اگر طلاق روال قانونی خود را طی کند ممکن است منجر به سازش و عدم جدایی شود.


مورکیان 30 درصد از طلاق در ابرکوه را توافقی عنوان کرد و تاکید کرد: توقعات بالا و ضعف اعتقادات یکی از عوامل موثر در طلاق می باشد، چراکه تحکیم بنیان خانواده ها بیشتر بر اساس تجملات، چشم و همچشمی و دورشدن از معارف ناب اسلامی بنا شده است.


وی مهمترین عوامل طلاق را هم‌کفو نبودن زوجین و تفاوت طبقاتی، عدم توجه به یکدیگر و وفادار نبودن زوجین، فقدان امنیت شغلی و عوامل اقتصادی، تضاد فرهنگی، تفاوت سنی زیاد زوجین، اعتیاد به مواد مخدر، عدم رعایت عفاف و حجاب، دخالت نابجای اطرافیان ، مهریه های سنگین، تشریفات زاید و کاهش روحیه ایثار، کاهش قبح طلاق در افکار عمومی و معرفی کرد.


رئیس دادگستری ابرکوه ضمن اشاره به کاهش 50 درصدی طلاق در شهرستان نسبت به سال گذشته گفت: آمار طلاق در ابرکوه از  6 ماهه دوم سال گذشته تا کنون کاهش چشمگیری داشته است.


این مقام مسئول انجام مشاوره های قبل و بعد از ازدواج را از مهمترین راهکار جلوگیری از طلاق بیان کرد و گفت: با مشاوره های درست بویژه مشاوره های واحد تحکیم بنیان خانواده بهزیستی و وساطت ریش سفیدان در شوراهای حل اختلاف می توان تا حدود زیادی جلوی این معضل اجتماعی را گرفت و با تقویت این دو نهاد آمار طلاق را پایین آورد.


به گزارش سرو ابرکوه،مورکیان همچنین توجه به مسائل معنوی و دینی، ساده زیستی، پرهیز شدید از ازدواج اجباری، تشابه نسبی سطح فرهنگ و تحصیلات، عدم اتکاءبه دوستی‌های به اصطلاح خیابانی یا اینترنتی، تعیین مهریه های مناسب، رعایت آموزه های دینی، رعایت امانت داری و حفظ حقوق همسر، صداقت و.... را از جمله عوامل پیشگیرانه یا کاهش دهنده بحران زناشویی و طلاق برشمرد.


وی در پایان، بالابردن فرهنگ مردم در زمینه اثرات مخرب طلاق را مهمترین وظیفه مسئولان ذی ربط بیان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار