والدین مراقب سودجویان انتخاب رشته کنکور در البرز باشند

رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابرآسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز گفت: والدین مراقب سودجویان انتخاب رشته کنکور دراستان به منظور فریب نخوردن و گرفتارنشدن در دام آنان و پیشگیری از آسیب دیدن فرزندانشان در فرآیند انتخاب رشته باشند.
کد خبر: ۹۸۲۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶ 02 August 2021

به گزارش «تابناک البرز» علی رحمانی در نشست کارگروه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ البرز اظهارداشت: با آغاز فرایند انتخاب رشته‌ کنکور سراسری ۱۴۰۰، سودجویان نیز دست به‌کار شده‌ و با استفاده از ترفندهای مختلف و با تبلیغات خاص، خانواده‌ها را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند و با دریافت مبلغ گزاف اقدام به انتخاب رشته می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پایگاه‌های غیرمجاز دربازه زمانی انتخاب رشته قارچ‌گونه رشد می‌کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه این افراد سودجو از نبود نظارت در این زمینه نهایت استفاده را می‌برند.

وی بیان داشت: برخی موسسات که به طرق مختلف به شماره تماس داوطلبان کنکور دست یافته‌اند، با آنان تماس می‌گیرند و عنوان می‌کنند دارای مجوز از سازمان سنجش برای انتخاب رشته هستند درحالی که مجوز و حتی مهارت در انتخاب رشته ندارند.

رحمانی تصریح کرد: به همه داوطلبان و خانواده‌ها توصیه می شود مراقب اینگونه تبلیغات و افراد شیاد باشند تا مورد سوء استفاده آنان واقع نشوند.

وی ادامه داد: سودجویان از خلاهای موجود درامر برگزاری کلاس‌های کنکور، کتاب‌های کنکور و کمک‌آموزشی و انتخاب رشته نهایت استفاده را می‌برند وبرای بازار چند صد میلیارد تومانی کنکور برنامه‌ریزی دقیق دارند.

وی با بیان اینکه هر ساله آموزش و پرورش البرز با هدف تسهیل در فرایند انتخاب رشته کنکور اقدام به ایجاد پایگاه‌های انتخاب رشته درمراکز مشاوره تحت پوشش خود می‌کنند،اضافه کرد: انتخاب رشته بسیار مهم است،چون ممکن است لطمات جبران‌ناپذیری به دانش‌آموزان وارد کند.

رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابرآسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرزیادآور شد: در پایگاه‌های انتخاب رشته بعد از مشاوره فردی، داوطلب افزون بر مشاوره با خانواده، با مشاوره انتخاب‌ها را مرور کرده و در نهایت خود داوطلب کد رشته‌ها را در سامانه سازمان سنجش ثبت می‌کند.

وی گفت: افرادی که با حوزه‌های مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته آشنا هستند، آموزش‌های لازم را دیده‌اند در پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش کار انتخاب رشته دانش‌آموزان را انجام می‌دهند.

رحمانی گفت: مشاوران آموزش و پرورش، بهترین افرادی هستند که می‌توانند انتخاب رشته را انجام دهند ‌زیرا آنها با دانش‌آموزان ارتباط دارند و با شرایط خانوادگی،اجتماعی و فرهنگی آنها آشنایی دارند.

وی تاکید کرد: مرکز مشاوره رازی واقع درچهار راه طالقانی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز به عنوان مرکز ستاد انتخاب رشته کنکور سال ۱۴۰۰ انتخاب شده است که داوطلبان و والدین می توانند با تماس گرفتن با شماره های ۰۲۶۳۴۴۲۹۰۹۸ و ۰۲۶۳۴۴۲۹۰۹۹ از خدمات مشاوره  با تعرفه دولتی بهره مند شوند.

دراین نشست اعضای کارگروه در زمینه چگونگی سازماندهی فرآیند انتخاب رشته کنکور،تعرفه دولتی انتخاب رشته، تعداد مراکز مجری انتخاب رشته،پشتیبانی و نحوه اطلاع رسانی مراکز انتخاب رشته کنکوربه داوطلبان و والدین از طریق ارسال بخشنامه به مدارس استان البرز تبادل نظر کردند.

۴۰ هزار و ۹۳۱ داوطلب کنکور ۱۴۰۰ در حوزه های آزمون استان البرز شرکت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار