رئیس پلیس فتای قم از شناسایی مزاحم اینترنتی خبر داد که با جلب اعتماد یک کاربر قصد اخاذی از وی را داشت.
کد خبر: ۱۰۰۱۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳ 16 October 2021

به گزارش تابناک قم، سرهنگ علی موالی، رئیس پلیس فتای قم اظهار کرد: در پی مراجعه خانمی به پلیس فتای استان مبنی بر شکایت علیه شخصی ناشناس در فضای مجازی که اقدام به تهدید و انتشار تصاویر خصوصی اش کرده بود،موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی در اظهاراتش بیان کرد از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی با شخصی که خود را خانم معرفی کرده بود آشنا شدم ، مدتی بعد از درد دل کردن ها به وی اعتماد و عکس‌های خصوصی خود را برای وی ارسال کردم، ولی بعد از مدتی با تهدید در خصوص انتشار عکس‌ها مواجه و متوجه شدم که وی فرد مذکری است و قصد اخاذی از بنده را دارد.

این مقام انتظامی افزود: پس از استماع اظهارات وی و اخذ مستندات کارشناسان‌ پلیس سریعا اقدامات لازم در این خصوص آغاز کردند و با بهره گیری از روش‌های علمی و فنی موفق به شناسایی ردپای مجرم در فضای مجازی شدند.

رئیس پلیس فتای قم گفت: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات گسترده در فضای مجازی و با بهره گیری از تجارب سایبری اطلاعات هویتی متهم در فضای مجازی و محل اختفای او را شناسایی و وی را در یکی مناطق شهر قم دستگیر و به همراه ادله دیجیتال به پلیس فتا منتقل کردند.

سرهنگ موالی با اشاره به اقدام سریع پلیس در شناسایی متهم و شکایت به موقع شاکی و ناکام ماندن متهم در عملی کردن سوءنیت خود بیان کرد: متهم پس از دستگیری از موضوع اظهار بی اطلاعی می‌کرد، اما با مواجهه مدارک و ادله لب به اعتراف گشود و اقدامات و سوء نیت خود را فاش کرد.

رئیس پلیس فتای قم به شهروندان توصیه کرد: فضای مجازی مکان مناسبی برای آشنایی و درد دل کردن نیست، با مرتکبان این جرایم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی طبق قانون برخورد خواهد شد، همچنین شهروندان می‌توانند موارد مشکوک را از طریق تماس تلفنی با ۱۱۰ یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار