رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: هفت هزار هکتار از سطح زیر کشت اراضی زراعی این استان امسال زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت که باید سرعت پوشش بیمه برای سایر بخش‌ها شتاب گیرد.
کد خبر: ۱۰۰۵۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵ 01 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،مجید آنجفی در نشست ستاد بیمه محصولات کشاورزی و بخش دام و طیور استان مرکزی، افزود: سطح زیر کشت محصولات دیم این استان حدود ۲۰۰ هزار هکتار است و پوشش بیمه‌ای تمامی اراضی کشاورزی، باغات و جمعیت دام و طیور استان در دستور کار این سازمان قرار دارد.
وی، تامین خسارت کشاورزان از طریق بیمه محصولات کشاورزی را تنها راه پرداخت خسارت فعالان این بخش اعلام کرد و گفت: با بیمه محصولات کشاورزی، باغی، دام و طیور در صورت بروز خسارت بر اثر بحران‌های محیطی و حوادث غیرعمد امکان کمک به کشاورزان از سوی دولت فراهم می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی یادآورشد: نبود منابع مالی نزد صندوق بیمه محصولات کشاورزی از جمله مهمترین مشکلات فعالان بخش کشاورزی است و این مهم موجب شده تعهدات صندوق هر سال با تاخیر انجام شود.
آنجفی افزود: ۳۰۰ میلیارد ریال خسارت در سال زراعی گذشته به‌دلیل خشکسالی به بخش زراعت و باغبانی استان مرکزی وارد شد که تاکنون پرداختی در این راستا به کشاورزان انجام نشده‌ است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی هم گفت: چهار کارگزاری صندوق بیمه محصولات کشاورزی این استان اکنون وظیفه پوشش بیمه محصولات کشاورزی ۱۲ شهرستان استان را برعهده دارد که این مهم از جمله مشکلات این بخش است.
علی‌اصغر زارعی افزود: پیگیری و پوشش بیمه محصولات کشاورزی سه شهرستان اکنون از سوی یک کارگزاری صندوق بیمه محصولات کشاروزی در استان مرکزی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: از ۷۳ هزار هکتار اراضی باغی استان مرکزی تنها چهار هزار هکتار زیرپوشش بیمه صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار دارد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی یادآورشد: با توجه به اینکه در برخی شهرستان‌های استان عمده تولیدات بخش کشاورزی محصولات باغی است، تعریف و ایجاد کارگزاری تخصصی باغات در این مناطق باید در دستور کار مسئولان باشد.
زارعی بهره‌گیری از افراد خبره در کارگزاری‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی را از جمله راهکارهای افزایش پوشش بیمه کشاورزی در استان مرکزی اعلام کرد و گفت: در برخی از کارگزاری‌ها برای کاهش هزینه‌ها افرادی به‌کار گمارده می‌شوند که اطلاعات اندکی در زمینه صنعت بیمه دارند واین مهم موجب کاهش پوشش بیمه‌ محصولات کشاورزی در استان شده‌ است.
وی ادامه داد: میزان پوشش بیمه محصولات کشاورزی در برخی استان‌های کشور مناسب است و می‌طلبد که با برگزاری نشست‌هایی از تجربه آن‌ها برای افزایش پوشش بیمه محصولات کشاورزی در استان بهره‌گیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار