مسوول دفتر کارآفرینی و اشتغال دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
مسوول دفتر کارآفرینی و اشتغال دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تاکنون ۵۵ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال تسهیلات به بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا در حوزه سلامت این استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۰۰۶۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ 02 November 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «محمد رشیدی» اعلام کرد: سهم تمام بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا در استان کرمانشاه از اعتبار تخصیص یافته، ۶۸۰ میلیارد ریال است که از این میزان، ۶۵ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال درخواست تسهیلات از سوی بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا در حوزه سلامت است.

وی اظهار داشت: در استان کرمانشاه باتوجه به بررسی‌های به عمل آمده و اخذ شرایط مناسب تعداد ۴۹ واحد خصوصی آسیب دیده از شیوع کرونا در حوزه سلامت مشمول دریافت تسهیلات بودند که به بانک‌های عامل معرفی شدند.

مسوول دفتر کارآفرینی و اشتغال دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: هم‌اکنون۴۲ موسسه این تسهیلات را دریافت کرده اند و در مجموع ۵۵ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال به موسسه‌های آسیب دیده از کرونا در حوزه سلامت پرداخت شده که منجر به ایجاد ۴۵۹ اشتغال شده و پرداخت تسهیلات به تعداد هفت موسسه دیگر نیز در دست اقدام و پیگیری است.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط شیوع کرونا و مشکلات ایجاد شده برای واحد‌های خصوصی حوزه سلامت تسهیلات ویژه کرونا برای این واحد‌ها در نظر گرفته شد.

رشیدی یادآور شد: این تسهیلات به مؤسسات خصوصی دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه‌های درمانی و تشخیصی اعم از آزمایشگاه‌ها و پاراکلنیک‌های فعال، در صورت داشتن شرایط، اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: تاکنون ۸۵ درصد تسهیلات درخواستی به متقاضیان پرداخت شده و ۱۵ درصد نیز در دست بررسی و رفع نقص است.

رشیدی گفت: میزان تسهیلات به ازای هر شاغل ۱۲ میلیون تومان است که بانرخ سود ۱۲ درصد و مدت بازپرداخت ۲۴ ماهه و با تنفس سه ماهه در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۶۱۰ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۴۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند که حال ۲۷ نفر آن‌ها وخیم است.

مجموع جان باختگان استان کرمانشاه هم از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۷۷۴ نفر رسیده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار