شهرستان فردیس در حوزه اشتغالزایی عملکرد مطلوبی نداشته و از ابتدای سال تا کنون حدود یک سوم از تعهدات اشتغال را تحقق بخشیده است. کم توجهی دستگاه ها به حوزه اشتغال مورد گلایه معاون فرماندار فردیس قرا گرفت و خواستار جدیت ادارات در حوزه اشتغال و استفاده از تمام ظرفیت های موجود را از دستگاه‌های متولی خواستار شد.
کد خبر: ۱۰۰۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲ 08 November 2021

به گزارش «تابناک البرز» بهزاد پرویزی، معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری فردیس، در نشست کارگروه اشتغال شهرستان فردیس با بیان اینکه مهمترین  اولویت کشور موضوع تنظیم بازار و اشتغال است، گفت: با توجه به ثبت آمار اشتغالزایی برای ۸۲۵ نفر در سامانه رصد از ۳ هزار و ۵۴۸ نفر تعهد امسال، متاسفانه باید گفت، عملکرد شهرستان در حوزه اشتغال ضعیف است و در ۸ ماهه گذشته کمتر از یک سوم تعهد اشتغال ثبت شده است.‌

وی بر لزوم هماهنگی و توجه بیشتر ادارات در حوزه اشتغال به عنوان یکی از اساسی ترین چالش‌های کشور تاکید و خاطر نشان کرد: راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، تولید و اشتغال است ودستگاه‌ها در این حوزه مسؤولیت سنگینی دارند. ادارات شهرستان فردیس باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی استفاده کنند. 

معاون فرماندار فردیس ضمن گله مندی از کم توجهی ادارات به موضوع اشتغال و عملکرد ضعیف شهرستان در این حوزه، گفت: همه دستگاه‌ها موظفند  با جدیت موضوع اشتغالزایی را پیگیری کنند و در جلسه کارگروه اشتغال که در هفته آتی برگزار خواهد شد نتیجه را به فرمانداری ارائه کنند؛ همچنین دستگاه ها باید مشکلات و موانع موجود در مسیر اشتغالزایی را به فرمانداری اعلام و در کارگروه مطرح کنند تا در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام شود.   

وی ادامه داد: ادارات صمت، جهاد، میراث فرهنگی  و ارشاد اسلامی در مشاغل خانگی سهمیه دارند که این سهمیه شناور است و در صورتیکه استفاده نشود به شهرستان های دیگر ارجاع می شود.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار