کتاب «حکایت زمستان» امروز در نخستین نماز جمعه پاییز ٩۴ معرفی شد.
کد خبر: ۱۰۱۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴ 26 September 2015
به‌گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از فارس، طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در فرصت پیش از خطبه‌های نماز جمعه سراسر کشور تلاشی است که به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور در حال پیگیری و اجراست.

اکنون در هفته دفاع مقدس، کتاب «حکایت زمستان»، نوشته سعید عاکف،نویسنده مشهدی که از کتاب‌های پرفروش حوزه دفاع مقدس بوده و تاکنون با انتشار ١۵۴هزار نسخه توسط انتشارات مُلک اعظم به چاپ پنجاهم رسیده است، در نماز جمعه سراسر کشور معرفی شد که با استقبال مخاطبان همراه بود.

«حکایت زمستان» روایتی متفاوت از صفحه‌ای ماندگار از دیوان افتخارآمیز دفاع مقدس است. در کتاب «حکایت زمستان» عباس حسین‌مردی، راوی شجاعت رزمندگان دلیری می‌شود که تا آخرین نفس برای دفاع از دین و سرزمین خود مقاومت کردند. داستان رشادت‌ها و پایداری‌های رزمندگان اسلام، اوضاع عجیب و حیرت‌انگیز اردوگاه‌های عراقی، فضای روحی و روانی دشوار دوران اسارت و شکنجه‌هایی که تصورش برای انسان مشکل است؛ اما حقایقی است که بر جریده تاریخ ثبت شده است.

مقاومتی که فرزندان برومند این سرزمین در کتاب «حکایت زمستان» از خود به نمایش می‌گذارند، چنان شگفت‌آور است که جز با مدد الهی امکان‌پذیر نیست. مقاومتی که از همت بلند اسرا در آن دوران سخت و دشوار سخن می‌گوید؛ از حافظ کل قرآن شدن بعضی از آنان و باسوادشدن عده‌ای دیگر گرفته تا زیرکی و خلاقیت‌هایشان در به ستوه آوردن افسران عراقی و منافقان که در جای‌جای کتاب به چشم می‌خورد و گاهی هم به زبان طنز بیان شده است.

عباس حسین مردی در خلال خاطرات «حکایت زمستان» از ارتباط معنوی اسرا با اهل‌بیت علیهم‌السلام و نجات از مرگ حتمی در زیر شکنجه‌های طاقت‌فرسای بعثی‌ها با توسل به آن ذوات مقدسه سخن می‌گوید و رمزوراز موفقیت‌های آن‌ها را در همین‌جا جست‌وجو می‌کند. خواننده بارها همراه با راویِ کتاب به استقبال شهادت می‌رود و می‌بیند که رزمندگان اسلام چگونه دشمن را در خانه خودش زمین‌گیر کردند. نثر ساده و روان، تقسیم‌بندی خاطرات به داستان‌های کوتاه مرتبط با هم، ایجاد جذابیت و هیجان در بیان مطالب، از ویژگی‌های خوب کتاب «حکایت زمستان» است.

خاطرات تلخ‌وشیرین کتاب «حکایت زمستان» را می‌توان تلنگری جدی دانست که علاوه‌بر حماسه تاریخی فرزندان انقلاب، چهره زشت و پلید دشمنان اسلام و عمق کینه آنان به این مرزوبوم را بیش‌ازپیش به نمایش درمی‌آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار