تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
کوبو دنا یکی از برندهای صنعت استان است که در تولید نان صنعتی کار می کند و به گفته مدیر عامل این مجموعه بیش از 150 نوع محصول تولید می کند اما فقط با ظرفیت ۱۸ درصدی !
کد خبر: ۱۰۱۴۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸ 07 December 2021

کهگیلویه و بویراحمد استانی صنعتی نیست به این معنا که کارگاه‌های صنعتی بخش ناچیزی از سبد توسعه‌ای استان را به خود اختصاص داده اند که دلایل آن کاملا مشخص است از جمله نبود سرمایه گذار در استان و نبود سیاست گذاری مناسب توسط مسئولین!
معدود افرادی هم که توانسته اند سرمایه‌های خود را وارد حوزه صنعت استان کنند، چندان رضایتی از روند کار ندارند و همواره از مشکلات رنج می‌برند ضمن اینکه یکی از مشکلات اساسی آن‌ها بی برنامگی و سهل انگاری مسئولان خصوصا در سیاستگذاری‌ها و حمایت‌ها است..
کوبو دنا یکی از برند‌های صنعت استان است که در تولید نان صنعتی کار می‌کند و به گفته مدیر عامل این مجموعه بیش از ۱۵۰ نوع محصول تولید می‌کند.
به گزارش تابناک کهگیلویه  وبویراحمد ، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت کوبو دنا گفت: این گروه شامل بخش‌های مزرعه گندم، کارخانه تولید آرد، تولید نان‌های متنوع است ضمن اینکه ۱۵۰ شغل مستقیم و ۴۵۰ شغل غیر مستقیم هم از دستاورد‌های این مجموعه صنعتی است.
بهرام باقری در تشریح عملکرد شرکت تحت مدیریت خود اینگونه توضیح می‌دهد که از آن جایی که آرد و نان از کالا‌های استراتژیک است بر این باور هستیم که می‌توانیم با تولیدات کیفی نان، سلامت را در جامعه گسترش دهیم بنابراین جامعه هدف ما در تولید نان سلامت خانواده‌ها و بازار‌های موجود است.
وی ادامه داد: کوبو دنا به لطف پرسنل متخصص و پای کار توانسته است در کشور از برند‌های معتبر در تولیدات مواد غذایی با کیفیت باشد.
شاخصی تامل برانگیز برای تیم اقتصادی استان / یکی از برندهای معروف صنعت استان با ۱۸ درصد ظرفیت کار می کند! + فیلم
کوبو دنا و کرونا
مدیرعامل شرکت کوبو دنا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این شرکت در زمان کرونا به گونه‌ای مدیریت شد که تحت هیچ شرایطی حتی یک روز تعطیلی نداشته ایم به دلیل لزوم تولید نان بهداشتی و صنعتی همواره شرکت در حال کار بوده است.
باقری افزود: بالغ بر ۲۰ درصد افزایش مصرف نان صنعتی در کشور را داشته ایم. در حالی که قبلاً عدم تمایل مردم به استفاده از نان صنعتی را وجود داشت، اما در زمان کرونا مردم متوجه شدند که نان صنعتی با توجه به عدم استفاده از مواد افزودنی مانند جوش شیرین و همچنین عدم دخالت دست در تولید و رعایت مسائل بهداشتی، از کیفیت بهتری برخوردار است و خوشبختانه مورد استقبال بیشتری قرار گرفت.
وی ادامه داد: در بحث کمک‌های مومنانه توانستیم با توجه به مسئولین اجتماعی، زلزله‌های متعدد کشور، بسته‌های بسته بندی شدن را توزیع و پخش کنیم.
باقری افزود: این شرکت در کسب گواهینامه‌های معتبر باتوجه به بروز بودن توانسته موفق عمل کند ضمن اینکه این شرکت خود را پرچمدار ارتباط صنعت و سنت در حوزه نان و مواد غذایی در استان می‌داند.
وی گفت: برخی محصولات ما ثبت اختراع شده اند و به زودی خبر‌های خوبی در این زمینه خواهیم داشت.
شاخصی تامل برانگیز برای تیم اقتصادی استان / یکی از برندهای معروف صنعت استان با ۱۸ درصد ظرفیت کار می کند! + فیلم
مجموعه غذایی کوبودنا و مشکلات
مدیرعامل شرکت کوبو دنا البته گلایه‌هایی هم از عدم همکاری و همراهی مسئولان و سیاستگذاران اقتصادی استان داشت و گفت: در هر واحد تولیدی حتما برخی چالش‌ها وجود دارد از جمله اینکه کارخانه کوبودنا با این همه ظرفیت و تنوع تولیدات، هم اکنون فقط با ظرفیت ۱۸ درصد کار می‌کند و ۸۲ درصد ظرفیت خالی دارد که امیدواریم مسئولان در این زمینه اقدامات موثری برای بهره برداری از این ظرفیت خالی کارخانه انجام دهند.
باقری افزود: یکی دیگر از مشکلات ما عدم تغییر مزد آسیابانی ارد است که ده سال است تغییری نکرده است در حالی که افزایش دستمزد‌ها بالا رفته است و مسئولان باید در این خصوص تصمیمات مناسب با تورم اتخاذ کنند.
وی به یکی دیگر از مشکلات این کارخانه اشاره کرد و گفت: عدم تخصیص سهمیه ارد کافی از جمله مشکلات جدی ما است که در چنین کارخانه‌هایی در سطح کشور سهمیه ۷۰۰ تا هزار تنی سهمیه داده می‌شود، ولی برای ما ۳۵ تن است در حالی که مصرف ما با وجود زیر ۵۰ درصد استفاده از ظرفیت کارخانه ۳۰۰ تن است و امیدواریم مسئولان استان برای رفع این مشکل تلاش کنند.
برچسب ها: کوبودنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار