قابل توجه استاندار و تیم اقتصادی
روز گذشته نشست ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اقتصادی استاندار در حالی برگزار شد که از همان ابتدا با اعتراض یکی از اعضا نسبت به شیوه برگزاری این نشست‌ها مواجه شد!
کد خبر: ۱۰۱۵۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲ 13 December 2021

روز گذشته نشست ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اقتصادی استاندار در حالی برگزار شد که از همان ابتدا با اعتراض یکی از اعضا نسبت به شیوه برگزاری این نشست‌ها مواجه شد!
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس اتاق بازرگانی در این نشست ، گفت : این چه شیوه برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی است؟! در حالی که مهمترین هدف ان چابک سازی دولت است، اما می‌بینیم که بر عکس این موضوع است.
جبار کیانی افزود: اگر قرار است در دولت جدید همان سیاست‌های دولت قبل باشد و در بر همان پاشنه بچرخد مطمئن باشید به هیچ جا نمی‌رسیم.
کیانی افزود: باید برای ۲۴ اصل اقتصاد مقاومتی دستور کار و برنامه ریزی شود به عنوان مثال در بند اول این قانون باید به مردم گزارش دهیم که در همین اصل اول که مشارکت مردم است چه کاری انجام داده ایم؟!
وی ادامه داد: قرار نبود پروژه‌های جهش تولید را بیاوریم و در نشست اقتصاد مقاومتی بررسی کنیم! در اقتصاد مقاومتی باید مشارکت مردم را در کنار کاهش مشارکت دولت در پروژه ها، افزایش دهیم این در حالی است که ما از ابتدای اعلام سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هنوز نتوانسته ایم یک پروژه دو میلیونی را هم به فروش برسانیم!
کیانی به جلسه در حال برگزاری اشاره کرد و اظهار داشت: ما هنوز نتوانسته ایم دستور کار نشست اقتصاد مقاومتی را به درستی مشخص کنیم! در همین جلسه باید چند روز قبل دستور کار برای ما ارسال می‌شد و ما نظرات کارشناسی مشاورین خود را جمعبندی می‌کردیم تا در این نشست با آمادگی کامل شرکت می‌کردیم در حالی که الان برخی مدیران اصلا حضور ندارند و خود من هم با عجله از تهران به این نشست آمده ام!
وی گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی رنگ و بوی شورای برنامه ریزی گرفته است! در حالی که باید به این صورت باشد که مشخص شود هر پروژه‌ای با چه میزان توانسته است در بحث تولید و اشتغال موفق عمل کند.
کیانی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی این نیست که گزارش دهیم چقدر از دولت پول و اعتبار گرفتیم گفت: سالانه چند هزار تن میوه بلوط در استان تولید و با قیمت ۱۶۰۰ تومان به استان‌های همجوار می‌رفت، اما ما در بخش خصوصی با همکاری صندوق کارآفرینی امید ۱۶۰ دستگاه بلوط خشک‌کن خریدیم و در اختیار روستاییان قرار دادیم و برای هر خانه ۵۰۰ کیلو تا یک تن بلوط قرار دادیم با استفاده از این دستگاه‌ها جفت بلوط کیلویی ۱۷ هزار تومان و بلوط خشک کیلویی ۷ هزار تومان به فروش رفت.
اشکالات وارد است!
این سخنان رئیس اتاق بازرگانی با واکنش‌های متفاوتی همراه بود از جمله رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان که معتقد بود سیاست گذاری ستاد اقتصاد مقاومتی مشخص است ضمن اینکه استان از طریق همین ستاد توانسته است بسیاری از مشکلات پروژه‌ها را حل کند.
علی شهابی نسب معتقد بود که از طریق ستاد اقتصاد مقاومتی اعتبارات خوبی مثلا در بخشیدن سود یا بدهی پروژه‌ها بسیاری از مشکلات را حل کرد.
البته معاون اقتصادی استاندار هم این اشکال را وارد دانسته و عسکری هم در این نشست گفت:: رویه کنونی برگزاری نشست‌های اقتصاد مقاومتی طبق دستورالعمل ابلاغی است، اما باید کار‌های نوآورانه در نشست اقتصاد مقاومتی ارائه شود.
سید احسان عسکری افزود: اشکالات وارد است و به نظر می‌رسد ۹۰ درصد افرادی که در مورد اقتصاد مقاومتی صحبت می‌کنند اصلا نمی‌دانند در مورد چه صحبت می‌کنند!
عسکری با تاکید بر تهیه برش استانی اقتصاد مقاومتی گفت: کمیته‌های خاص کارشناسی تشکیل و ۲۴ بند ستاد اقتصاد مقاومتی توسط دستگاه‌های اجرایی مطالعه و تعبیری از اقتصاد مقاومتی برای توسعه استان ارائه شود.
آقای کیانی کدام پیشنهاد شما رد شد؟
در ادامه این نشست که بیشتر به تقابل‌های دو طرفه تبدیل شده بود و مورد تذکر معاون اقتصادی هم قرار گرفت یکی از اعضا خطاب به رئیس اتاق بازرگانی گفت: آقای کیانی شما از ابتدای نشست‌های ستاد حضور داشته اید، گدام طرح یا پیشنهاد را داده اید و رد شده است؟
قابل توجه استاندار و تیم اقتصادی
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نظر می‌رسید این نشست دارای چند اشکال مهم است که باید مورد توجه استاندار و تیم اقتصادی وی قرار بگیرد.
یکی از نکات مهم این نشست پذیرش تغییرات بدون از برنامه ریزی و کار کارشناسی شده در تعابیر سیاست‌های ستاد اقتصادی مقاومتی است که با سخنان یکی از اعضا ، همه آنچه که طی بیش از ۴۰ جلسه انجام شده بود زیر سوال رفت!
عدم نظم واقعی در نشست و سخن گفتن‌های تقابلی اعضا با هم که برخی مشخص بود چندان کارشناسی شده نیست و فقط واکنشی به سخنان یکدیگر است.
نامشخص بودن دستور کار جلسه و یا اینکه تحت شعاع قرار گرفتن دستور کار جلسه با میدان داری برخی اعضا در حالی که چنین جلساتی باید دقیقا مطابق دستور کار جلسه پیش برود نه اینکه هر عضوی به یکباره مسیر جلسه را تغییر دهد.
و اما نکته مهم و اساسی این است که به نظر می‌رسد هیئت رئیسه ستاد هنوز درک روشنی از ماهیت ستاد ندارند چرا که اگر عذر معاون اقتصادی به دلیل انتصاب جدید در این مسئولیت پذیرفته باشد، اما نوع سخنان و انتقادات یا پذیرش انتقادات و یا هر سخنی در مخالفت با رویه‌های قبلی از طرف کسانی که خود چندین جلسه دستور کار ستاد را تبیین می‌کرده اند به یکباره و در لحظه، اصلا پذیرفته نیست!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
عسکری نمیتونه......... دیگه میتونه جلسه برگزار کنه آخ وبخت ..... آخ وبخت استان ........
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار