اعضای یک باند ۳ نفره کلاهبرداری از طریق پیامک جعلی سامانه ثنا با تلاش پلیس فتای قم دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۰۱۵۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸ 14 December 2021

به گزارش تابناک قم، سردار میرفیضی،فرمانده انتظامی استان قم گفت: در پی شکایت تعدادی از افراد مبنی بر این که شخص و یا اشخاصی با ارسال پیامک جعلی ابلاغیه ثنا و فریب آن‌ها به روش نصب نرم افزار جعلی بر روی گوشی تلفن همراه کاربران، اطلاعات گوشی و کارت بانکی شان را هک و مبالغ قابل توجهی برداشت می کنند، بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتای استان قم قرار گرفت.

وی افزود: طی اقدامات صورت گرفته از سوی کارشناسان پلیس فتای استان، متهمان که به صورت باندی اقدام به این کار می‌کردند شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی استان ۳ تن در این رابطه دستگیر شدند.

سردار میرفیضی، برابر اعلام نظر کارشناسان پلیس، رقم کلاهبرداری را بیش از ۱۵ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: اعضای این باند با ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا از افراد می‌خواستند که برای مشاهده ابلاغیه، نرم افزار جعلی را نصب  کنند و آن‌ها را به صفحات جعلی بانک هدایت و از حساب شان برداشت می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان این که در این پرونده ۴۵ تن از شاکیان شناسایی شده اند، تصریح کرد: در نهایت افراد دستگیر شده با توجه به شواهد موجود به جرم خود اعتراف کردند و برای انجام مراحل قانونی به همراه پرونده تشکیل شده تحویل مرجع قضایی استان شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار