برخی از سارقان فرصت طلب با گذاشتن آگهی های تبلیغاتی و ... لای درب ورودی منازل به خالی بودن منازل پی برده و سرقت می‌کردند.
کد خبر: ۱۰۱۶۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰ 14 December 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه  23/09/1400 تقدیم حضور می گردد.
---------------
کشف 144 فقره سرقت منازل خالی از سکنه در مازندران
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از کشف 144 فقره سرقت منازل خالی از سکنه توسط کلانتری و پاسگاه های سطح استان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ سید محسن جعفری در این خصوص اظهار داشت: ماموران کلانتری و پاسگاه های سطح استان با تلاش شبانه روزی و با شناسایی نقاط مستعد جرم و اجرای گشت های هدفمند و طرح های پیشگیرانه موفق به دستگیری52 سارق منازل خالی از سکنه وکشف 144 فقره سرقت از ابتدای سال تا کنون شدند.
وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از جرم از شهروندان خواست: ضمن نصب حفاظ مقاوم بر روي ديوارها و پنجره‌های منزل خود، به هنگام ترک منزل برای مدت های طولانی ، آن را به قفل های مطمئن مجهز کرده و حتی المقدور از همسايگان و اقوام مورد اطمينان برای مراقبت از منزلشان کمک بگیرند.
سرهنگ جعفری در ادامه تاکید کرد برخی از سارقان فرصت طلب با گذاشتن آگهی های تبلیغاتی و ... لای درب ورودی منازل به خالی بودن منازل پی برده و اقدام به سرقت می کنند، توصیه می شود در صورت مشاهده چنین وضعیتی، با برداشتن آگهی های تبلیغاتی فاقد ارزش ، از سرقت منازل همسایگان خود پیشگیری کنید.
رئیس پلیس پیشگیری استان در خاتمه با اشاره به اینکه پلیس با قاطعیت با مخلان نظم و امنیت اجتماعی و کسانی که بخواهند امنیت و آرامش مردم را به مخاطره بیندازند به شدت برخورد خواهد کرد، افزود: در صورت مشاهده هرگونه ناهنجاری اجتماعی و افراد مشکوکی که در محل زندگی شان پرسه می زنند، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند
-----------------
دستگیری باند سارقان اماکن خصوصی در بهشهر 
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری 3 سارق حرفه ای اماکن خصوصی و ساختمانهای نیمه کاره با 21 فقره سرقت خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن عنایتی با اعلام این خبر، گفت: به منظور پاکسازی نقاط آلوده در سطح شهرستان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به مرحله اجرا گذاشته شد.
وی تصریح کرد: در اجرای این طرح، ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی یک باند سرقت در این شهرستان شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی قضائی، متهمان که با تشکیل باندی 3 نفره در این شهرستان فعالیت می کردند، در یک اقدام عملیاتی دستگیر شدند.
وی اظهار داشت: این افراد در بازجویی های به عمل آمده به 21 فقره سرقت اماکن خصوصی و ساختمانهای نیمه کاره اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ عنایتی در خاتمه از برخورد قاطعانه پلیس با سارقان خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی110 اعلام دارند.
-------------------
دستگیری سارقان حرفه ای و سابقه دار سیم برق در تنکابن 
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 4 سارق سیم برق با 27 فقره سرقت خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ غلامحسین شعبانی در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با همکاری ماموران کلانتری بخش مرکزی موفق به شناسایی 4 سارق حرفه ای شدند.
فرمانده انتظامی تنکابن، تصریح کرد: با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی، متهمان حین سرقت دستگیر و از آنان مقادیر زیادی سیم و کابل برق سرقتی کشف شد.
وی اظهار داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 27 فقره سرقت سیم برق از شبکه های توزیع برق اعتراف کردند.
سرهنگ شعبانی با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را به مركز فوريت هاي پليسی 110 اطلاع دهند .
-----------------------
دستگیری 2 سوداگر مرگ و کشف 10 کیلوگرم مواد مخدر در میاندورود 
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از دستگیری 2 عامل افیونی و کشف 10 کیلوگرم موادمخدر تریاک، خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ مجید باقری در تشريح جزئيات اين خبر، گفت: در پي کسب خبری مبني بر توزیع مواد مخدر توسط 2 نفر از سوداگران مرگ در یکی از روستاههای شهرستان موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر اين فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر با همکاری یگان امداد شهرستان، طی تحقيقات پلیسی و بررسي ميداني، موفق به شناسايي این 2 سوداگر مرگ شدند.
فرمانده انتظامی میاندورود تصریح کرد: ماموران در عملیاتی ضربتی متهمان را دستگیر و در بازرسی از منزل آنان بیش از10کیلوگرم تریاک کشف کردند.
سرهنگ باقری با بيان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست: برای مقابله با عاملان افیونی و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.
--------------
دیدار با خانواده شهداء توفیق الهی است 
فرمانده انتظامي شهرستان ساری در ديدار با خانواده شهيد احمد ناطق، گفت :‌ دیدار با خانواده شهداء یک توفیق الهی است که نصیب ما شده است 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ عبدااله حسن زاده در دیدار با خانواده شهيد" احمدناطق " ،گفت: شهداء با ایثار جان خود سربلندی و عزت و اقتدار را به ما ارزانی داشتند.
وي با بيان اينكه ديدار و دلجويي از خانواده شهداء وظيفه ماست، گفت: خانواده شهداء به واقع نمونه بارز صبر و استقامت هستند و دیدار و ملاقات با خانواده این عزیزان از مهمترین وظایف ماست .
سرهنگ حسن زاده، عمل به وصاياي شهداء و حفظ دستاوردهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي را تلکیف و وظیفه همگانی دانست و افزود: هرچه که داریم به برکت خون و مجاهدت های این عزیزانمان است.
وي افزود: خون شهيدان والامقام و صبر و بردباري خانواده هاي معزز شهداء، عزت و اقتدار را براي نظام جمهوري اسلامي ايران در جهان به ارمغان آورده است.
فرمانده انتظامي شهرستان ساري به هدف والا و پر ارزش شهداء از ايثار و مجاهدت در راه خدا اشاره كرد و اظهار داشت : اعتلاي ارزش هاي بلند اسلامي ، پاسداري از ميراث گرانبهاي انقلاب و آرمان هاي شهداء‌ مي باشد.
وي در پايان ضمن قدرداني از خانواد هاي معظم شهید با اهداء لوح تقدير از خانواده شهيد ناطق تجليل کرد.
------------
جملات کلیدی تاثیرگذار در تربیت کودکان 
5 جمله خوشایند و 7 جمله ناخوشایند تاثیرگذار در تربیت کودکان 
5 جمله ناخوشایند برای کودکان:
1- خـودت تـصـمـیم بگیر:
کودک و دوستش در اتاق مشغول بازی هستند. سر و صدای آنها باعث اذیت و آزار شماست، بهتراست بگویید: "بچه ها تصمیم بگیرید یا بی سر و صدا بازی کنید، یا از اتاق خارج شوید." اگر بعد از ۵ دقیقه هنوز سر و صدا ادامه داشت، بگویید: "خوب می بینم تصمیم گرفتید که از اتاق بیرون بروید." این جمله، شما را از داشتن نقش منفی نجات می دهد، زیرا آنها می دانند این تصمیم آنها بوده که منجر به این نتیجه شده است. به این ترتیب کودک مسئول عمل خودش است.
2- من تو را دوست دارم ولی این کار تو را نمی پسندم:
اگر می خواهید لفظی را به کودک بیاموزید، کار خوب و بد را برایش مشخص کنید. به او بیاموزید ما کار خوب و کار بد داریم ، نه بچه خوب و بچه بد.
هدف از وضع قوانین، آموزش رفتارهای مناسب است نه تنبیه کودک. اگر چه به رفتار ناپسند او اعتراض می کنید ولی محبت خود را به او قطع نمی کنید.
3- از تو می خواهم مشکل مرا حل کنی:
اگر کودک، کاری را انجام می دهد که باعث رنجش شماست، به او بگویید که دچار مشکل شده اید. مثلا ً به او بگویید: "صدای بلند تلویزیون باعث می شود دچار سردرد شوم" و ازاو بخواهید در حل مشکل به شما کمک کند.
در این صورت او که خود را دشمن شما نمی بیند خود را موظف می داند کاری انجام ندهد که برای شما مشکل آفرین باشد. اگر به رضایت خاطر شما اهمیت دهد، رفتار بد را خاتمه خواهد داد.
4- احساس تو را درک می کنم:
وقتی کودک عصبانی است جملاتی را به کار می برد تا دیگران را متوجه احساس خود کند. مثلا ً می گوید: "از تو متنفرم" یا "خیلی بدی." این تنها جملاتی است که همه ذهن او را پرکرده. شما می توانید به او کمک کنید تا جمله مناسب را به کار ببرد.
5- آیا دوستت چیزی گفته که واقعیت ندارد و تو عصبانی شده ای؟:
" افراد متفاوت، نـیازهای متفاوتی دارند. اغلب کودکان در اعتراض به والدین می گویند: "عدالت را رعایت کنید و منصف باشید" و این جملات زمانی مطرح می شوند که کودک می خواهد وسیله خاصی برایش تهیه شود؛ صرفاً به این دلیل که برای برادرش تهیه شده است.
باید به کودکان بیاموزیم "انصاف و عدالت این است که هر فرد، هر چه را نیاز دارد تهیه کند. اگر شما به عینک نیاز داری و خواهرت به کفش، هر کدام وسایل مورد نیاز خود را خریداری خواهید کرد و این است اجرای عدالت. گمان نمی کنم زمانی که خواهر شما به عفونت گوش مبتلاست و آنتی بیوتیک مصرف می کند لازم باشد شما هم آنتی بیوتیک مصرف کنی"!
7 جمله ناخوشایند برای کودکان
1- مناسب سن خودت رفتار کن!
گاه والدین به رفتار کودک انتقاد می کنند، زیرا آن رفتار تأثیر بدی بر بزرگترها داشته است. در صورتی که رفتار کودک، نشان دهنده احساس درونی اوست و والدین وظیفه دارند احساس کودک را درک کنند. کودک ۶ ساله ای که نمی داند چه می خواهد و گریه می کند ، یا کودک ۴ساله ای که از محدود شدن در صندلی اتومبیل ناراحت است و گریه می کند ، هر دو متناسب سنشان عمل می کنند؛ اگر چه ما انتظار داریم رفتار آنها ما را آزار ندهد. به جای اینکه به کودک بگویید "مناسب سن خودت عمل کن" بگویید: "به نظر می رسد خیلی عصبانی هستی"، "می دانم وقتی چنین اتفاقی برایت افتاده بسیار ناراحت شده ای" این جملات به کودک آرامش می دهد و شرایط را قابل تحمل خواهد کرد.
2- شوخی کردم:
دست انداختن کودک اگر چه ظاهراً شرایط را شاد می کند ولی در واقع به شدت مخرب است. هنگامی که کودک عصبانی است، خندیدن به او باعث می شود احساس بدتری پیدا کند. شما به عنوان والدین کودک وظیفه دارید او را حمایت کنید نه اینکه باعث اذیت و آزار او شوید. اگر چنین منظوری ندارید هنگامی که کودک ناراحت است شاد نباشید.
3- چـرا مـثـل ... نـیستی؟
با مقایسه کـودکـان، آنـهـا احـسـاس مـی کـنـنـد در مرتبه پایین تری قرار گرفته اند و این راه مناسبی برای وا داشتن آنها به فعالیت نیست. زمانی که کودک خود را پایین تر از دیگری احساس کند ، روحیه خود را می بازد و دست از فعالیت خواهد کشید. شما باید ضعف و قوت کودکان را بپذیرید و آنها را بر اصلاح رفتار خودشان تشویق کنید.
4- ندو و گرنه می افتی!
علی رغم تمام توجه شما به محافظت از کودک، به کار بردن این نوع جملات باعث می شود کودک بیفتد، زیرا به او القا می کنید منتظرید که او به زمین بخورد و این برای کودکی که تلاش می کند مستقل باشد بسیار مضر است. بهتر است در این موارد بگویید: "قبل از دویدن از محکم بودن بند کفش هایت مطمئن باش." در این صورت شما در مورد اشکال کفش صحبت کرده اید نه ناتوانی کودک.
5- چی بهت گفتم؟
چرا سوالی را می پرسید که خودتان جواب را می دانید؟ انتظار دارید کودک چه پاسخی بدهد؟ وقتی می پرسید: لباست را کجا پرتاب کردی؟ لبخندی موذیانه می زند و می گذرد. اگر از رفتار او رنجیده اید بگویید: "من متاسفم که مجبورم برای بار سوم تکرار کنم که لباست را روی چوب لباسی آویزان کن."
6 -به تو قول می دهم که ... :
به کودکان باید نه وعده داد و نه وعده از آنها گرفت. روابط ما با فرزندانمان باید بر اساس اعتماد و اطمینان باشد.
وقتی پدر و یا مادر برای تأیید گفته خود مجبور است وعده بدهد، یعنی دارد اقرار می کند که "وعده داده نشده اش" اعتبار ندارد و قابل اعتماد نیست. وعده ها باعث می شوند که توقعات غیرواقعی در کودکان به وجود بیاید. وقتی به کودک وعده داده می شودکه او رابه باغ وحش ببرند، او آن وعده را یک تعهد به حساب می آورد و فکر می کند که براساس این تعهد، در روز موعود نه باران خواهد بارید، نه اتومبیل عیب و ایرادی پیداخواهد کرد و نه خود او مریض خواهدشد.
از طرفی نباید از کودکان وعده گرفت که درآینده رفتاری خوب داشته باشند یا رفتار بدشان را اصلاح کنند. وقتی کودک وعده ای ناخواسته می دهد، وعده ای که متعلق به خود او نیست، در واقع چکی بانکی می کشد که در آن بانک اصلاً حساب ندارد. ما نباید مشوق و محرک این قبیل اعمال فریب آمیز باشیم.

7- آخر چند بار باید یک چیز را تکرار کنم؟
پدر یا مادری که در استفاده از سخنان نیشدار و طعنه آمیز استعداد ذاتی دارد، خطر و تهدیدی جدی برای سلامت روانی کودک به حساب می آید. این پدر یا مادر جادوگری است که از واژه ها استفاده می کند و با بیان این واژه ها، مانعی در برابر ایجاد ارتباط موثر برقرار می کند و مانع از پدید آمدن رابطه ای مثبت بین پدرومادر با کودک می شود. " آخر چند بار باید یک چیز را تکرار کنم ؟ مگر تو کری ؟ پس چرا گوشت به من نیست؟ ..."
این پدرو مادرها شاید ندانند که سخنان طعنه آمیز و کنایه دار جملاتی هستند که برخوردی متقابل طلب می کنند. این پدر و یا مادر آگاه نیست که با این اظهار نظرهای توهین آمیز، کودک را تحریک کرده و ذهن او را از نقشه های خیالی انتقام، پر می سازد ودر نتیجه باعث مسدود شدن راه ارتباطی بین خود او و کودکش می شود.
گردآورنده: سیده مریم کربلایی مشاور و مددکار فرماندهی انتظامی شهرستان سیمرغ 
-------------------

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار