تا پایان امسال محقق خواهد شد
با امضای تفاهم نامه‌ای ۴۰نقطه حادثه خیز استان تا پایان سال، حذف و رفع عیب می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۶۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳ 17 December 2021

 این تفاهم نامه که بین استانداری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای امضا و مقرر شد، ۴۰نقطه حادثه خیز با اعتبار سازمان راهداری و ۴۰نقطه نیز با مشارکت صنایع استان رفع عیب و حذف شود.

استاندار اصفهان در این جلسه با بیان اینکه براساس تفاهم‌نامه امضا شده با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، تا پایان سال۱۴۰۱ نقاط حادثه خیز جاده‌های استان حذف می‌شود گفت: قبل از این ۱۰۹نقطه حادثه خیز جاده‌ای در استان وجود داشت که ۲۹نقطه آن حذف شده است.

سیدرضا مرتضوی گفت: روکش آسفالت، ایمن سازی راه‌ها، تکمیل زیرگذر‌ها و خرید ماشین آلات راهداری نیز از دیگر مفاد این تفاهمنامه است.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب اعتبارات تخصیص یافته به استان گفت: در حال حاضر بنزین و گازوییل ۱۶ استان و ۶۰درصد از نیاز فولاد کشور از اصفهان تامین می‌شود، اما در تخصیص اعتبارات سهم به مراتب کمتری دارد.

استاندار افزود: همین نقش اساسی در اقتصاد و صنعت کشور سبب شده تا عبور و مرور به ویژه ترانزیت از این استان به شدت افزایش یافته و خرابی جاده‌ها را رقم زده است.

داریوش امامی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای کشور هم با تبریک ۲۶آذر روز حمل و نقل به دست‌اندرکاران بخش حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه استان اصفهان در چهار راه ترانزیتی کشور قرار دارد گفت: استان اصفهان به عنوان قطب حمل و نقل کشور است.

نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم در این جلسه با اشاره به تسهیل برای وام مسکن روستایی گفت: این وام ۲۰۰میلیون تومانی با کارمزد ۵درصد و بازپرداخت۲۰ساله است که تا چند روز آینده به صورت رسمی به همه استان‌ها ابلاغ می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار