کد خبر: ۱۰۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۲ 04 March 2015

به گزارش خبرنگار ما، همایش علمی دومین شهید محراب انقلاب اسلامی شهید آیت الله سید اسدالله مدنی، در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان آذرشهر برگزار شد.

علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در همایش علمی شهید محراب آیت الله مدنی که در تالار دانشکده علوم پایه دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد، اظهار داشت: تمام زندگی این عالم مبارز پر از درس و مشی خداشناسی و تقوای الهی و پرهیزکاری است.

وی با بیان این‌که شهید مدنی در برابر مخالفان اسلام و قرآن و آیین و سنت نبوی همانند کوهی استوار و مدافع حقیقت و عدالت بود، خاطرنشان کرد: شهید مدنی از شاگردان و مریدان مخلص امام خمینی(ره) بود و در جهت شناساندن نهضت امام راحل و آشکار کردن ظلم و ستم رژیم وابسته پهلوی فعالیت های زیادی را انجام داد.

آقامحمدی با بیان این‌که همه اعمال شهید مدنی برای رضای خدای متعال بود، تصریح کرد: لازم است مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان زندگی شخصیت های بزرگی همانند شهید مدنی را مطالعه و آنها را در زندگی فردی و اجتماعی خود پیاده کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دوران مبارزات قبل از انقلاب شهید مدنی، یادآوری کرد: رژیم ستمشاهی وی را به نقاط مختلف کشور از جمله نورآباد ممسنی، کنگان، خرم آباد، گنبد کاوس و مهاباد تبعید کرد ولی آیت الله مدنی نه تنها از مبارزات و ارشاد و تبلیغ دین و قرآن کوتاهی نکرد بلکه در آنجا منشأ تحولات فرهنگی و اجتماعی هم شد.

وی ابعاد بزرگ شخصیت علمی، دینی و تقوای الهی شهید مدنی را متعلق به اسلام و قرآن و نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: آن شهید مجاهد ولایت‌مدار حقیقی بود و در راستای تحقق انقلاب اسلامی ایران و آرمان های مکتب تشیع از هیچ تهدیدی ابا نداشت.

گفتنی است، شهید مدنی در سال 1293 هجری شمسی در آذرشهر دیده به جهان گشود و پس از حدود 67 سال عمر در 20 شهریور 1360 در محراب نماز جمعه تبریز به دست منافقی کوردل به شهادت رسید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار