رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت:بخش کشاورزی وبه تبع آن وزارت جهادکشاورزی وظیفه تامین امنیت غذایی درکشور رابرعهده دارد.
کد خبر: ۱۰۱۷۵۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰ 21 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،صفری افزود: امنیت غذایی یکی ازمولفه های مهم امنیت ملی است واگر امنیت غذایی تامین نشود به نوعی ممکن است امنیت ملی هم فراهم نشود.
صفری ادامه داد: این سازمان مفتخراست که ۷۶ شهید و ۱۴۷ جانباز دارد ودرحال حاضر میزبان ۳۰نفراز فرزندان شهدای جهادکشاورزی است.
وی افزود: سازمان جهادکشاورزی درمورد حفظ آثار اقدامات خوبی داشته که ازجمله آنها می توان به ۵۰هزاربرگ اسناد دفاع مقدس که درسازمان، سازماندهی شده، ۱۴ هزاردقیقه فیلم در زمان دفاع مقدس که در آرشیو این سازمان وجود دارد و ۳هزار قطعه عکس از زمان دفاع مقدس به یادگار مانده اشاره کرد.
صفری به افزایش تولیدات وامکانات خوب سازمان جهادکشاورزی اشاره کرد وگفت: ۳میلیون وصدهزارتن تولیدات بخش کشاورزی دراستان مرکزی است که حدود یک میلیون ونهصد هزارتن دربخش زراعت، حدود ۵۶۰ هزارتن دربخش باِغبانی،یک میلیون ونهصدهزارتن دربخش باغبانی وحدود ۵۵۰ هزارتن دربخش تولیدات دامی، تولید دارد وبیش از ۹۲هزارنفر بهره بردار دربخش کشاورزی وجود دارد وارزش تولیدات بخش کشاورزی بالغ بر ۲۴هزار میلیارد تومان است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی اظهارداشت: تولیداتی که دراستان مرکزی دربخش تولیدات دامی وجود دارد هم دربخش گوشت مرغ، گوشت قرمز، شیر ودربخش آبزیان مازاد برنیاز استان است که به نوعی صادرمی شود.
صفری ادامه داد: اخیرا در راستای اجرای قانون انتزاع که در سال ۹۱ مصوب شده بود، بخش بازرگانی یا بخش بازارمحصولات کشاورزی به جهادکشاورزی واگذارشده که درقالب قرارگاه امنیت غذایی فعالیت دارد.
وی به محدودیت های بخش کشاورزی اشاره کرد وگفت: محدودیت هایی که دربخش کشاورزی وجوددارد بعضا محدودیت های کشوری است که ازجمله آن ها می توان نهاده های دامی را نام برد که باتوجه به اینکه نهاده های دامی، کشوری است اما محدودیت هایی وجود داردکه بحران خشکسالی هم به آن افزوده شده که نارضایتی دامداران و کشور را به دنبال دارد وباتوجه به کمبودها ومحدودیت هایی که وجوددارد اما قابل کنترل بوده واین به واسطه اطلاع رسانی وتعاملی بوده که بین بخش دولتی وخصوصی وتشکل ها وجود داشته است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی چالش های سازمان رامطرح کرد وگفت: یکی ازچالش های اصلی دربخش کشاورزی، مسئله آب است که به واسطه مشکلاتی که داشتیم تقریبا همه دشت های ما ممنوعه است واین یک چالش بزرگی است که خودسازمان ودولت های مختلف تصمیم به اصلاح گرفتند که با روشهایی ازجمله اجرای آبیاری تحت فشار یا اعتباراتی که برای بهینه سازی مصرف آب درنظرگرفته شده، وضعیت را بهبود بخشند.
صفری به کمبود سرمایه گذاری دربخش اشاره کرد وافزود: حداکثر سرمایه گذاری که دربخش عنوان شده، ۵درصد است و دو ونیم درصد اعتبارات سنوات کشور به بخش کشاورزی تخصیص داده شده که علیرغم اینکه درقانون۲۵ درصد تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی اختصاص یافته که درسال های اخیر ۷/۷ درصد تسهیلات به بخش کشاورزی تخصیص داده شده است.
وی اظهارداشت: باتوجه به وجودتحریم ها، دربخش رشداقتصادی، کشور بامشکلاتی مواجه بوده اما دربخش کشاورزی رشد قابل توجهی داشته است.
صفری یادآورشد: باید بیش ازبیش به بخش کشاورزی به عنوان یک واحد قابل اتکا در داخل کشور تکیه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار