مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: هنرستان استثنایی خیرساز محمدعلی مسعودیان که با مشارکت دولت و خیران در سه طبقه بنا شده است، در منطقه خاکفرج قم افتتاح شد و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۱۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵ 22 December 2021

به گزارش تابناک قم، محسن پورگلیان افزود: این مجموعه با مساحت یک هزار و ۵۵۰ مترمربع و با زیربنای یک هزار و ۹۰۰ مترمربع شامل ۱۲ فضای آموزشی و ۹ فضای اداری و کمک آموزشی است.

وی با بیان این‌که کارگاه، آزمایشگاه،‌ کتابخانه، نمازخانه و سالن اجتماعات از جمله فضاهای احداث شده در این مدرسه است، اضافه کرد: این واحد آموزشی به همت خانواده خیرساز مسعودیان و مشارکت اداره کل نوسازی و با اعتبار ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان احداث شده است.

وی ادامه داد: در ساخت مدرسه خیرساز مسعودیان، ۸ میلیارد تومان از سوی دولت و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز از سوی خیر هزینه شده است.

پورگلیان همچنین با اشاره به کلنگ زنی بزرگ‌ترین مجتمع استثنایی قم در منطقه پردیسان، گفت: این زمین به مساحت ۲ هزار و ۳۵۰ مترمربع و زیربنای حدود یک هزار و ۵۸۰ مترمربع و شامل ۱۲ کلاس درس و  ۲ کارگاه و آزمایشگاه و ۱۳ فضای جانبی در ۲ طبقه توسط خیر مدرسه‌ساز حاجیه خانم مسعودیان همسر حاج محمدعلی مسعودیان احداث خواهد شد.

وی افزود: این مجتمع آموزشی شامل چهار مدرسه، یک سالن و یک مرکز توانبخشی خواهد بود و برای خرید تجهیزات توانبخشی دانش آموزان اعتباری بالغ ۲ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

تاکنون ۱۳۳ مدرسه خیرساز در استان قم احداث شده و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار