عضو تیم ملی روئینگ بانوان در گفتگو با تابناک:
عضو تیم ملی روئینگ بانوان با اشاره به نبود پیست استاندارد قایقرانی در کشور گفت: ایجاد شرایط مطلوب و افزایش امکانات قایقرانی نیازمند همت ملی است.
کد خبر: ۱۰۱۸۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸ 24 December 2021

نازنین رحمانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: ورزش را از ٨ سالگی آغاز و از ٩ سالگی تا کنون به صورت حرفه ای آن را دنبال می کنم، از بهمن ماه ٨٩ به عضویت تیم ملی قایقرانی درآمدم و اکنون برای شرکت در بازی های آسیایی(چین) آماده می شوم.

وی با اشاره به اینکه ورزش آسیبی به آموزش و تحصیلات او وارد نکرده و اکنون مقطع کارشناسی ارشد فیزیولوژی کاربردی را می گذارند، افزود: متاسفانه سطح امکانات قایقرانی کرمانشاه در این رشته از لحاظ استاد وضعیت مطلوبی نداشته و قایق های موجود به شدت آسیب دیده، فرسوده و بسیار سنگین هستند.

رحمانی با اشاره به نبود پاروی مناسب در این رشته، خاطر نشان کرد: حتی اگر پاروی مناسب موجود باشد، ایجاد امکانات برای این رشته نیازمند همت ملی است و از آنجا که مسافت آن ٢ هزار متر بوده، تمریناتش در کیلومترهای بالا است و روزانه باید حدودا ٢٠ الی ۴٠ کیلومتر پارو بزنیم، کرمانشاه برای رشته روئینگ شرایط مطلوبی ندارد.

عضو تیم ملی قایقرانی جایگاه بانوان در این رشته ورزشی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: در مسابقات بانوان مدال های خوشرنگ تری نسبت به آقایان کسب می کنند.

وی با بیان اینکه شرایط فیزیکی در کسب موفقیت برای این رشته موثر است، خاطر نشان کرد: تمرینات این رشته سخت است اما احساس بعد از انجام آن رضایتمندی و خرسندی خواهد بود.

رحمانی محدودیت های این رشته را مربوط به امکانات آن دانست و گفت: متاسفانه پیست استانداردی برای این رشته در ایران وجود ندارد و مجبوریم پشت سدها تمرین کنیم، در واقع با کمترین امکانات بهترین نتیجه را می گیریم، این رشته همت ملی می طلبد تا جای مناسبی برای آن در نظر گرفته و پیست دو کیلومتر استاندارد راه اندازی شود.

وی ادامه داد: ایده آل ترین حالت این است که شرایطی مانند دریاچه آزادی با دو هزار متر ایجاد شود که آنجا تمرینات را با قایق های مناسب انجام دهیم.

رحمانی با بیان اینکه ورود به این رشته صبر زیادی می طلبد، تاکید کرد: در سال ٢٠١٧ برای اولین بار در قایق دو نفره سبک وزن موفق به دریافت مدال شدم و در قایق ۴ نفره سنگین وزن نیز مدال طلا کسب کردیم که ناشی از شناخت درست مربی از ورزشکاران بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار