تابناک: رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: قوه قضاییه در نهایت بیطرفی بر فعالیت های عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات نظارت کامل دارد.
کد خبر: ۱۰۱۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰ 27 September 2015

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام قاسم عبداللهی رییس کل دادگستری استان مرکزی در نخستین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان مرکزی افزود: بر اساس اصل 67 قانون اساسی، قوه قضاییه مکلف به پیشگیری از وقوع جرم و حسن اجرای صحیح انتخابات در کشور است که با دستور رییس قوه قضاییه ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی با مسوولیت رییس کل دادگستری در تمام استان ها کشور تشکیل شده است.

وی ادامه داد: سالم سازی و نظارت بر حسن اجرای انتخابات و عوامل انتخاباتی و برخورد با تبلیغات زود هنگام کاندیدا ها با رعایت اصل بیطرفی از مهمترین وظایف این ستاد است.

رییس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: نشست های این ستاد با حضور کلیه دست اندرکاران انتخابات در استان ها و شهرستان ها تشکیل می شود و این مرجع بر تمام برنامه های انتخابات نظارت می کنند.

حجت الاسلام عبداللهی گفت: انتخابات به عنوان مهمترین رکن جمهوری اسلامی باید از نظارت و اجرای صحیح برخوردار باشد تا مردم با خیال آسوده در آن شرکت و نامزدهای مورد نظر خود را انتخاب کنند و به معنای حقیقی در سرنوشت خود نقش تعیین کننده داشته باشند.

وی ادامه داد: حضور مردم در صحنه انتخابات مهر تایید دیگری بر جمهوریت و مشروعیت نظام اسلامی بوده و حضور حداکثری ملت بصیر ایران در پای صندوق های رای نشان از جریان مردم سالاری دینی انقلاب اسلامی است.

رییس کل دادگستری استان مرکزی افزود: حضور مردم در انتخابات ها از نظر سیاسی نشان از مشروعیت حکومت ها و پشتیبانی از آن ها است و مردم ایران اسلامی همواره با حضور در همه صحنه ها و انتخابات پشتیبانی از انقلاب و ولایت فقیه را به اثبات رسانده اند.

حجت الاسلام عبداللهی آغاز فعالیت تبلیغات مستقیم کاندیداهای انتخابات را از هشت روز قبل از روز رای گیری انتخابات عنوان کرد و گفت: تبلیغات زودهنگام توسط نامزدها قبل از این مدت خلاف قانون انتخابات است و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: نامزدهای انتخاباتی باید در زمان تعیین شده تبلیغات خود را آغاز و 24 ساعت قبل از برگزاری انتخابات به اتمام برسانند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار