دبیر جشنواره ملی عکس «شکوه جمعه» از تمدیدمهلت ارسال آثار به این جشنواره تا پایان دی‌ماه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۸۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷ 27 December 2021

به گزارش تابناک قم، ابراهیم سلیمانی، دبیر دومین جشنواره ملی عکس «شکوه جمعه» گفت: مهلت ارسال آثار به این جشنواره سراسری تا پایان دی‌ماه امسال تمدید شد.

وی افزود: این دوره از جشنواره در بخش‌های تک‌عکس، مجموعه عکس و بخش ویژه (بخش مردمی) عکاسی مـوبایلی (عکس‌هایی که با تلفن همراه گرفته شده‌اند) برگزار می‌شود.

همچنین وی روایتی تصویری از جلوه‌های حضور در نماز جمعه ذیل موضوعات نماز جمعه، مصلا‌های جمعه و جماعات، آداب و سنن و مناسک جمعه، جاذبه‌های تصویری اماکن نماز جمعه، همبستگی امت، اجتماعات سیاسی، مردم‌نگاری، قومیت‌ها و گروه‌های سِنی مختلف به ویژه جوانان و جلوه‌های سیاسی و اجتماعی و عبادی نماز جمعه با تاکید بر حضور خانواده و کودکان و نوجوانان و جوانان در نماز جمعه از جمله محور‌های فراخوان این جشنواره است.

سلیمانی با بیان این که عکاسان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای (آماتور) سراسر کشور می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، تاکید کرد: عکاسان می‌توانند عکس‌هایی را که از سال ۱۳۵۸ تا ۱۴۰۰ از برگزاری آیین‌های نماز جمعه در سراسر کشور عکاسی کرده اند را به این جشنواره ارسال کنند.

دبیر جشنواره ملی عکس «شکوه جمعه» اعلام کرد: هر عکاس می‌تواند با حداکثر ۱۰ اثر به صورت تک عکس و ۲ مجموعه عکس در این رویداد شرکت کند و تعداد عکس‌های ارسالی در قالب مجموعه می‌تواند حداقل پنج و حداکثر ۱۵ قطعه (فریم) باشد.

وی افزود: شرکت کنندگان باید تمام فایل‌ها را به نشانی دبیرخانه دومین جشنـواره ملی عکس «شکـوه جمعـه» به نشانی اینترنتی http://shokuhejome.ir و یا در قالب لـوح فشرده (سی. دی.) به دبیرخانه جشنواره با پست سفارشی ارسال کنند.

سلیمانی با بیان این که آیین اختتامیه این جشنواره تا پایان سال  برگزار خواهد شد، ادامه داد: به نفرات اول تا سوم جایزه نقدی ۵۰، ۳۰ و ۲۰ میلیون ریالی به همراه تندیس و لوح سپاس اهدا می‌شود.

وی به برگزاری جشنواره ملی عکس «شکوه جمعه» با همت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اشاره و بیان کرد: این رویداد با همکاری دفاتر ائمه جمعه، نمایندگی‌های شورای سیاستگذاری در استان‌ها و هنرمندان عکاس ایران اسلامی برگزار می‌شود.

دبیر دومین جشنواره ملی عکس «شکوه جمعه» خاطرنشان کرد: سید عباس میرهاشمی، فرهاد سلیمانی و حسن قائدی اعضای هیئت انتخاب و داوری این جشنواره هستند.

سلیمانی اظهار کرد: دومین دوره جشنواره مذکور، در حالی برگزار می‌شود که طی ۲ سال اخیر ویروس کرونا سبک زندگی و بسیاری از اجتماعات مهم سیاسی و عبادی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

او افزود: در حال حاضر که با تلاش مسئولان شرایط، بهبود نسبی یافته است و بار دیگر شاهد برگزاری آیین‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه در سراسر کشور هستیم؛ دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره «شکوه جمعه» نیز در استقبال از درخواست‌های متعدد هنرمندان عکاس از سراسر میهن اسلامی، برای حضور پرشور در این رویداد ارزشمند، اقدام به تمدید مهلت آثار به جشنواره مذکور کرده است.

دبیر جشنواره ملی عکس «شکوه جمعه» بیان کرد: انتظار می‌رود، ستاد‌های نماز جمعه و دست اندرکاران خدمتگزار آن در مصلا‌های نماز جمعه در سراسر کشور فرصتی را فراهم آورند تا هنرمندان عکاس با حفظ شئون و ضوابط در این اماکن حضوری پررنگ داشته باشند و برای ثبت لحظات ناب و بی‌بدیل از حضور نمازگزاران مومن و خداجو در صفوف وحدت‌آفرین نماز جمعه مجالی بیابند.

نشانی دبیرخانه جشنواره ملی عکس «شکوه جمعه» در قم، خیابان شهیدان فاطمی (دورشهر)، بین کوچه ۱۰ و۱۲، پلاک ۱۰۰، طبقه همکف است.

نخستین دوره جشنواره ملی عکس «شکوه جمعه» در سال ۱۳۹۸ برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار