مدیرکل امورمالیاتی استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل امورمالیاتی استان کرمانشاه گفت: منازل و ماشین‌های گران قیمت بر اساس قوانین مشمول مالیات می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۱۹۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 29 December 2021

 

عزیزالله عباسپور در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: تمامی کسب و کار‌ها اعم از بزرگ و کوچک در طول سال مشمول شرایط معاف از مالیات می‌شوند اگر چه در طول یکسال تنها یک بار معافیت سالانه داریم.

مدیرکل امورمالیاتی استان کرمانشاه در خصوص نحوه محاسبه معافیت‌ها تصریح کرد: محاسبه معافیت‌ها متفاوت و سالانه در قانون بودجه محاسبه می‌شود.

وی در خصوص مالیات خودرو و خانه‌های گران قیمت گفت: خانه‌هایی که ارزش آن‌ها تا ۱٠ میلیارد تومان است، معاف از مالیات هستند و از ۱٠تا ۱۵ میلیارد تومان یک هزارم و از ۱۵ تا ۲۵ میلیارد تومان دو هزارم، از ۲۵ تا ۴٠ میلیارد تومان سه هزارم، ۴٠ تا ۶٠ میلیارد تومان چهار هزارم و ۶٠ میلیارد به بالا پنج هزارم مشمول مالیات می‌شوند.

عباسپور ادامه داد: خودرو‌هایی که قیمت آن‌ها تا یک میلیارد تومان است معاف از مالیات هستند و از یک تا یک و نیم میلیارد تومان یک درصد، از یک و نیم تا ۳ میلیارد تومان ۲ درصد، از ۳ تا چهار و نیم میلیارد تومان ۳ درصد و از چهار و نیم میلیارد تومان به بالا مشمول ۴ درصد مالیات می‌شوند.

مدیرکل امورمالیاتی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: شخصی که بیش از یک خانه خالی داشته باشد در صورتی که بیش از ۴ ماه (۱۲٠ روز) خالی از سکنه باشد مشمول مالیات می‌شود و نرخ آن متفاوت است.

وی در خصوص محاسبه نرخ مالیات خانه‌های خالی از سکنه بیان کرد: مالیات این خانه‌ها در سال اول معاف است و در سال‌های بعد به ترتیب ۶، ۱۲ و ۲۴ برابر می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار