شبکه‌های برق در بازار قیصریه اصفهان و سرای ملک التجارساماندهی شد.
کد خبر: ۱۰۲۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵ 04 January 2022

مدیر برق منطقه یک شرکت توزیع برق اصفهان گفت: بیش از یک کیلومتر بهینه سازی شبکه‌های برق سرای ملک التجار بازار قیصریه اصفهان در ۴ مرحله نصب ترانس هوایی، کابل کشی فشار متوسط و ضعیف، بهینه سازی شبکه فشار ضعیف هوایی داخل سرای ملک التجار و برکناری شبکه فرسوده نا ایمن با بیش از ۶ هزار میلیون ریال هزینه اجرا شد.

علیرضا عریضی با بیان اینکه در این طرح شبکه فشار ضعیف سیمی که از پشت بام به صورت خطرناک عبور کرده بود و شبکه داخلی ملک التجار را تغذیه می‌کرد حذف شد افزود: یک دستگاه ترانسفورماتور به ظرفیت ۴۰۰کیلو ولت آمپرنصب و در مدار قرار گرفت و اصلاح شبکه با کابل خود نگهدار، همراه تعویض پایه‌های فرسوده و نصب ۲۱ دستگاه چراغ LED و ۹ اصله پایه فشار ضعیف و ۲ اصله پایه فشار متوسط در این طرح اجرا شد.
وی گفت: در بازار‌های ایران یکی از بازار‌هایی که قدمت طولانی دارد بازار قیصریه است که از نظر اقتصادی، فرهنگی وپیشینه تاریخی بسیار مهم است و برق رسانی به این مرکز خرید جدای از ساختار، قالب و چهارچوب‌های آن آیینه تمام نمای فرهنگ ایران است.
وی افزود:پس از بهینه سازی شبکه برق بازار قیصریه از عوامل اجرایی این طرح با حضور معاونت برنامه ریزی و تحقیقات و معاونت مهندسی و نظارت در امور برق یک قدردانی شد.
بازار قیصریه اصفهان از بزرگترین و مجلل‌ترین مراکز خرید و فروش در دوران صفویه به حساب می‌آمد.
این بازار در بافت تاریخی اصفهان که عمدتا به فعالیت فرش فروشان اختصاص دارد و در حال حاضر به عنوان بزرگترین مرکز عرضه صنایع دستی در استان اصفهان شناخته می‌شود که در سال ۱۰۲۹ هجری قمری در شمال میدان تاریخی امام ساخته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار