کد خبر: ۱۰۲۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳ 08 January 2022

بسمه تعالی

مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضی‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدیلاً (أحزاب/23)

به آتش کشیدن رسم اوباش است، چه درب خانه حضرت زهرا(س) باشد، چه تندیس حاج قاسم (ره) در استان چهارمحال و بختیاری

حاج قاسم عزیز، با چشم خویشتن دیدم که چگونه در میان آتش می سوختی، عجب شهیدی هستی تو، که بعد از شهادتت نیز دوباره شهید شدی...

سالیان متمادی بود که از سوختن مادرت در بین در و دیوار می گریستی، تا آنکه عاقبت خودت نیز در بین شعله های آتش سوختی که همچون مادرت زهرا(س) بیداری و بصیرت را به ما هدیه دهی...

ولی این پایان کار تو نبود، گویا هنوز تو با دلهای ما کار داری ...... و گویا دستهای پلید عالم با تو کار دارند...

گویا زنده تر شدننت را در دومین سالگرد شهادتت تاب نمی آورندو همان حماقت گونه های ترامپی را تکرار نمودند.... واقعا چرا افراد خواب زده معنی "يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ" را درک نمی کنند...

حاجی، دوباره شمع شدی و دوباره سوختی و آن هم در شب شهادت مادر دو عالم.....

حاجی جان آیا هنوز به دنبال یار برای حقیقتی و هنوز داری برای ما و مملکت و برپایی اسلاب ناب هزینه می شوی .....

جای بسی تامل است که این خواب زدگان چطور به خود جرات داده اند در مقابل چشمان همیشه بیدار تیپ همیشه قهرمان 44 قمر بنی هاشم (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این جسارت را انجام دهند....

آری دومین عروج عاشقانه سردار خستگی‌ناپذیر میدان‌های جهاد، مقاومت و شهادت، سردار دلها و مرد میدان جهاد و شهادت می‌گذرد. دنیای اسلام بالاخص جهان تشیع هنوز سوگوار از دست دادن مجاهدی خستگی ناپذیر، فرمانده‌ای شجاع، سرداری مهربان و مصداق واقعی "أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ" است. رمز جاودانه شدن حاج قاسم سلیمانی همان است که خود گفت:" شرط شهید شدن، شهید بودن است." و حاج قاسم به خوبی این ایدئولوژی را در حیات پربرکت خویش در پیش گرفته بود.

با گذشت ۲ سال از جنایت بزرگ رئیس‌جمهور منفور و پلید رژیم تروریستی ایالات متحده امریکا در به شهادت رساندن سردار دلها سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی همچنان شاهد پدیدار شدن ابعاد نوینی از نفوذ یاد و نام  و اندیشه و آرمان‌های بلند آن شهید گرانقدر در منطقه هستیم چرا که این شهید عزیز نماد امید، اعتمادبه نفس، رشادت و رمز استقامت و پیروزی است.

دشمن زبون در صدد بود تا با شهادت آن فرمانده با ایمان و شجاع، محور مقاومت را در هم بشکند، اما غافل از این بود که نام شهید سلیمانی فراتر از حضور مقتدرانه او موجب تقویت جبهه مقاومت و نشر و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، ولایتمداری و عزتمندی در بین جوامع آزادیخواه به ویژه جوانان خواهد شد و شهید سلیمانی بیشتر از سردار سلیمانی لرزه بر اندام دشمنان خواهد انداخت.

سردار دلها، الگوی بی بدیلی برای همه آزادمردان جهان است. در جنگ با تروریست‌های تکفیری شجاعانه نبرد می‌کند و از صفیر گلوله‌ها هراسی ندارد و در عزای زهرای مرضیه(س) چنان با سوز و گداز می‌گرید که از او خاضع‌تر نمی‌توانی سراغ بگیری. به دشمن ایران چنان با خشم می‌نگرد و هل من مبارز می‌طلبد که ترامپ بدکار باید برای ترورش نقشه بکشد.

بی‌تردید آنچه فراتر از نقش آفرینی های شهید سلیمانی در عرصه مقابله  با داعش و تروریسم تکفیری منجر به محبوبیت جهانی او شد در حقیقت عنصر اخلاص، صداقت و معنویت گرایی آن شهید تاریخ‌ساز بود که ورای معادلات مادی، دنیوی، محور سربلندی و پیروزی مدافعان‌حرم بر فتنه صهیونیستی امریکایی دهه اخیر در غرب آسیا را رقم زد.

حاج قاسم سلیمانی برای مدیران نیز الگو بود. الگوی در میدان بودن، الگوی خستگی ناپذیری، الگوی از خود گذشتن، الگوی ساده زیستن و در نهایت بر قلبها و دلها حکومت کردن. حاج قاسم مصداق "مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ" بود که سرانجام انتظار وصالش به پایان رسید و با نوشیدن شهد شهادت، سر به دامان سیدالشهداء(ع) نهاد.

امروز اگرچه حاج قاسم در میان ما نیست اما مکتب حاج قاسم زنده است. راه حاج قاسم که همان خط سرخ انبیاء و اولیاء است ادامه دارد. محور مقاومت به عنوان یادگار خون شریفش، پوزه استکبار و اذنابشان را در جای جای منطقه به خاک مالیده و فرزندان ایران زمین قصه دلاوری‌ها و پهلوانی‌هایش را نسل به نسل خواهند گفت و شنید. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمود:" شهید سلیمانی برای دشمنانش خطرناکتر از سردار سلیمانی است." چرا که "یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ".

هرچند امریکا و جبهه دشمنان انقلاب و مقاومت اسلامی در محاسبه‌ای غلط در پی خاموش کردن مشعل برافروخته شده جهاد و مقاومت برای مبارزه دائمی و قاطع با سیاست‌ها و راهبردهای ضد بشری سلطه و استکبار در منطقه بودند، اما شهادت سردار دلها او را به اسطوره‌ای بزرگ و مرجع در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی تبدیل کرد تا حتی از اسم، عکس و تندیسش نیز هراس داشته باشند. یقیناً ره اوردهای شهادت او نیز نشان داد که انقلاب اسلامی همچنان زنده وپویاست  و ملت ایران در پرتو وحدت ملی قدرتمند و باز تولید شده پس از شهادت حاج قاسم، در اوج اقتدار و عظمت در مسیر تکاملی خود به سمت تمدن سازی نوین اسلامی پیش می‌رود.

اما گاهی نیز متاسفانه در میان انبوه ارادتمندان به مقام حاج قاسم(ره)، شاهد هتاکی افراد جاهل و یا افراد به اصطلاح روشنفکر هستیم. گرچه ضرورت برخورد مناسب با این اتفاق نادر امری ضروری است و به زودی محقق خواهد شد، اما آنچه مهم است، توجه، مسئولین و صاحب منصبان استانی و کشوری نسبت به برخورد با این افراد است، و در اینجا لازم است که با این افراد نه به تندی بلکه مناسب با مکتب حاج قاسم (ره) برخورد گردد که اگر خود ایشان نیز در قید حیات بودند قطع به یقین در مسیر تحقق تمدن عظیم اسلام و شناخت و بصیرت نسبت به دشمنان و توطئه‌هایی که این افراد بازیچه آنها شده اند برخورد می نمود.

در طول تاریخ، این رفتار‌های جاهلانه و خائنانه از سوی دشمنان برای مقابله با پیشرفت امت اسلام بسیار اتفاق افتاده است و جاهلانی نیز از آنان پیروی کرده اند، لذا مقابله با این جهالت‌ها و توطئه‌ها بر همه امت اسلام خصوصا دستگاه‌های مسئول در این زمینه لازم است. در همین راستا به پیروی از تاکیدات خاص مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر حرمت شرعی و جرم قانونی بودن این اقدامات و همچنین منویات مراجع عظام، مبنی بر حرمت توهین و هتک حرمت، پیگیری این مسأله را از طریق نهاد‌های ذیصلاح بر خود لازم می‌داند.

وحدت شکنان از هر طیفی باید بدانند که در ایران اسلامی، جایی برای تفرقه افکنی میان مسلمین وجود ندارد و هم­زیستی همراه با احترام طرفین به یکدیگر جاری و ساری خواهد بود.

سیل خروشان ملت و امت، به خصوص بزرگان و صاحبان سخن و قلم، همدل و یکصدا در راستای احیای ارزش‌های فاطمی که همان ارزش‌های اسلام ناب است، گام برخواهد داشت و اجازه نمی‌دهد افراد نادان به این مسیر پر بهجت و تمدن ساز، ضربه بزنند.

 

 

در پایان ضمن عرض تسلیت شهادت بانوی دوعالم و دومین سالگرد شهادت سردار دلها، سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان با وفایش بالاخص شهید ابومهدی المهندس، این اقدام نابخردانه جمعی از نااهلان به ساحت مقدس این شهید گرامی و بی احترامی به فرهنگ شهید و شهادت، از تمامی مسئولین خواهشمند هستم با روشو اصول شهید گرانقدر با عواملین این امر برخورد گردد که هم کرامت ایام فاطمیه و هم مکتب حاج قاسم رعایت گردد و این موضوع نیز حائز اهمیت است که ملت بزرگ و با بصیرت و قدرشناس ایران خوب می دانند که تا روز انتقام خواب خوش حرام بوده و خواب خوش را بر بانیان این امر حرام خواهند نمود.

 

وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار