علی مصطفایی‌پور، دانشیار دانشگاه یزد از سوی سایت بین‌المللی ساینس دایرکت (ScienceDirect) به عنوان نفر اول جهان در زمینه تحقیق انرژی تجدید پذیر باد معرفی شد.
کد خبر: ۱۰۲۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳ 08 January 2022

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، دکتر مصطفایی پور عضو هیات علمی دانشگاه یزد ۱۷ سال است در زمینه‌های انرژی‌های تجدید پذیر تحقیقات انجام می‌دهد و چند ساله به عنوان یک درصد دانشمندان برتر دنیا معرفی شده است. دانشیار پردیس فنی و مهندسی دانشگاه یزد آخرین افتخار آفرینی اش از سوی سایت بین‌المللی ساینس دایرکت به عنوان نفر اول جهان در سال ۲۰۲۱ در زمینه تحقیق انرژی تجدید پذیر باد معرفی شد.


در لیست منتشر شده از سوی سایت بین‌المللی ساینس دایرکت (ScienceDirect) که یکی از بزرگترین و معتبرترین منابع در زمینه‌های علمی در دنیا است، دکتر مصطفایی‌پور به عنوان نفر اول جهان در زمینه تحقیق انرژی باد معرفی شد.


دکتر مصطفایی پور که از صاحب‌نظران شناخته‌شده و برجسته انرژی‌های تجدید پذیر در دنیا به شمار می‌رود، تحقیقات گسترده‌ای در رابطه با کاهش گاز دی‌اکسیدکربن، تولید برق از انرژی‌های پاک و همچنین تولید هیدروژن از انرژی‌های تجدیدپذیر انجام داده‌است.


در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر خصوصا انرژی باد تعداد بسیار زیادی محقق در سراسر دنیا مشغول پژوهش هستند که این عضو هیات علمی دانشگاه یزد توانسته است از میان ۱۰۰ نفر برتر جهان، در جایگاه نخست قرار گیرد.


علاوه بر این افتخار، وی در دو دوره به عنوان یک درصد دانشمند برتر دنیا معرفی شد و هم اکنون دارای ۱۶۶ مقاله علمی در نشریات ISI است. ارائه ۱۰۵ کنفرانس بین‌المللی، عضویت در کمیته علمی ۲۴۹ کنفرانس بین‌المللی، عضویت در هیات تحریریه و سردبیری ۱۶ نشریه انگلیسی، چاپ ۵ کتاب و ثبت ۳ اختراع از دیگر افتخارات دکتر مصطفایی‌پور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار