استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که در بحث انتخابات، قبل از هر چیز حضور حداکثری مردم نیاز است، اظهار داشت: باید موانع حضور مردم در انتخابات در موقع مناسب برطرف شود.
کد خبر: ۱۰۲۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵ 28 September 2015
به گزارش تابناک تبریز دکتر اسماعیل جبارزاده ظهر امروز (دوشنبه) در پنجمین جلسه ستاد انتخابات استان در برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: اگر مشکلاتی وجود دارد که موجب دلسردی یا بی‌انگیزگی مردم برای حضور در انتخابات می‌شود باید به موقع شناسایی شده و در فرصت مناسب برطرف شود.
وی در این راستا رصد دقیق و مستمر مسایل و مشکلات استان را ضروری دانست و گفت: انتخابات بدون حضور مردم معنا ندارد، بنابراین باید همه تلاش خود را برای حضور حداکثری مردم به کار گیریم.

جبارزاده با تاکید بر ارایه تحلیل‌های علمی در این خصوص، بر استفاده از نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران تاکید کرد و گفت: آن‌چه برای ستاد انتخابات اهمیت دارد تحلیل واقعی و علمی است نه تحلیل‌های شخصی افراد.

وی با اشاره به این که یک شایعه می‌تواند مردم را تا حد زیادی دلسرد کند یا یک اقدام منطقی به مردم انگیزه بدهد، افزود: آماده‌سازی مردم برای حضور حداکثری در انتخابات یک موضوع بسیار مهم است، لذا شایسته است که کمیته‌ای برای بررسی علمی این موضوع در ستاد انتخابات تشکیل شود.

جبارزاده گفت: نباید به نظرسنجی‌های مختلف اعتماد کنیم، بلکه باید نظرسنجی از مردم توسط ستاد انتخابات انجام شده و تصمیم‌گیری بر این مبنا صورت گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به گزارش عملکرد کمیته‌های ستاد انتخابات استان، اظهار داشت: با توجه به اقدامات انجام شده، استعداد این را داریم که در برگزاری انتخابات استان نمونه باشیم و افق نگاه ما باید به این سمت باشد.

وی به ترکیب اعضای ستاد انتخابات استان اشاره کرد و گفت: با توجه به تجربیات ارزشمند اعضای این ستاد تحقق هدف مورد اشاره دور از دسترس نیست و آن‌چه در این میان مهم است داشتن خلوص نیت و توکل به خداست.

جبارزاده ابراز امیدواری کرد با تلاش دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات شاهد انتخاباتی سالم، امن و با حضور حداکثری مردم در استان باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به محدودیت منابع دولتی، گفت: باید به نحوی مدیریت کنیم که انتخاباتی با کمترین هزینه و بیشترین کیفیت برگزار شود.

وی با بیان این که انتخابات یک بحث ملی است، تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان موظف به همکاری با ستاد انتخابات هستند.

جبارزاده، برگزاری انتخابات الکترونیک را جزو آرزوهای خود عنوان کرد و گفت: با توجه به سابقه ذهنی، نوعی نگرانی در این خصوص وجود دارد که البته نگرانی بجایی نیست.

وی تصریح کرد: باید تمهیدات لازم برای برگزاری الکترونیکی انتخابات اندیشیده شود و قبل از برگزاری انتخابات نیز زیرساخت‌های آن به صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

جبارزاده، امنیت رای‌دهندگان و مخفی بودن آرای افراد را از جمله حقوق شهروندی ذکر کرد و از مسوولان ستاد انتخابات استان خواست برای تحقق این امر پیش‌بینی‌های لازم در شعب اخذ رای صورت گیرد.

رصد وضعیت آنتن‌دهی تلفن همراه در نقاط مختلف استان، استفاده از کارشناسان حقوقی در کمیته امور حقوقی ستاد انتخابات، تامین تجهیزات امنیتی در شعب اخذ رای و نظام‌مند کردن فعالیت‌های انتخاباتی احزاب و گروه‌های سیاسی از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد تاکید استاندار آذربایجان شرقی قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار