رییس اداره امور آب باشت گفت : ۳۰ هکتار از بستر رودخانه شیو و فصلی این شهرستان از دست سودجویان بزودی آزاد سازی می شود.
کد خبر: ۱۰۲۹۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷ 20 February 2022
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، یدالله محمد زاده روز یکشنبه در دیدار با دادستان باشت در زمینه آزاد سازی حریم رودخانه ها  این شهرستان افزود: ۱۴ هکتار از این میزان اراضی تصرف شده در حاشیه رودخانه شیو در روستای چم بلبل است.
وی بیان کرد: همچنین هشت هکتار از اراضی تصرف شده در رودخانه فصلی روستای تل مویزی و پنج هکتار در رودخانه فصلی باشت است.
محمد زاده اظهار داشت: پنج مورد قلع و قمع شامل ۲ واحد گاوداری، یک واحد سوله و ۲ باب ساختمان بزودی در بستر رودخانه تخریب خواهد شد.
وی ادامه داد: امسال ۱۷ هکتار از بستر رودخانه فصلی نزدیک روستای سرابیز در این  شهرستان از دست سودجویان خارج شد و متخلفان اقدام به خاک برداری، بوته کنی و دیوارچینی کرده بودند.
محمد زاده بیان کرد: پس از گزارش انجام عملیات اجرایی خاک برداری برای تبدیل بستر رودخانه سرابیز به زمین کشاورزی، نیروهای حفاظت منابع آب پس از ۲ مرحله اخطار و بی توجهی متخلفان، آزادسازی بستر رودخانه با حضور نیروهای انتظامی و قضایی باشت انجام شد.
دادستان عمومی باشت در این زمینه گفت: آزادسازی حریم، بستر و رفع تصرف رودخانه‌ها راهکاری برای بهره‌برداری اصولی از منابع آبی و جلوگیری از وقوع سیلاب‌هاست.
سید علی رجایی منفرد افزود:  دستگاه قضا با هرگونه تصرف در بستر رودخانه و همچنین ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی، در چارچوب قانون و با جدیت و بدون اغماض، مقابله می‌کند.
وی ابرز کرد: هیچ مرجعی حق صدور پروانه در مسیر رودخانه‌ها را ندارد و پیش از هرگونه اقدام باید استعلام لازم را از امور آب و سایر دستگاه های مربوطه انجام دهد و در غیر این صورت باید پاسخگوی حوادث آینده باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار