کد خبر: ۱۰۳۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹ 29 September 2015
مدیرکل زندانهای استان البرز گفت: توسعه اشتغال و حرفه آموزی زندانیان در این استان با جدیت دنبال می شود.

به گزارش ایرنا، جبار باقری روز سه شنبه در نشست مسوولان ندامتگاه مرکزی کرج بر رونق بخشیدن و توسعه اشتغال و حرفه آموزی در سطح زندان ها تاکید کرد.

وی ادامه داد: اشتغال زندانیان یک امراولویت دار و ضروری است که این مهم ضمن کسب در آمد برای مددجو زمینه کاهش بار روانی زندانیان را فراهم می آورد.

مدیر کل زندانهای استان البرز به آسیب های پنهان و آشکار بیکاری نیز اشاره کرد و گفت: برای تحقق برنامه های کاهش آسیب و به منظور پرکردن اوقات فراغت مددجویان به شکل برنامه محور و هدفمند و درجهت کمک به حل مشکلات اقتصادی و مالی خانواده زندانیان برنامه های متنوع از جمله اشتغال و حرفه آموزی ، از سوی سازمان وبنیاد تدوین شده است.

باقری افزود: اجرای این برنامه ها اثرات مثبتی از جمله ارتقاء سطح امنیت در زندانها ، کاهش آسیب رفتارپرخطر زندانیان ، یادگیری حرفه و تخصص به عنوان منبع درآمد و شغل در زمان حبس و پس از آن و در نهایت کاهش آسیب های اجتماعی و کاهش میزان بازگشت مجرمین به چرخه جرم را شامل می شود.

در پایان این نشست مقررشد آمار و اشتغال حداقل تا پایان سال به دوبرابر ارتقاء یابد و همچنین از ظرفیت زندان باز به نحو مطلوب بهره برداری شود.

نشست اشتغال و حرفه آموزی ندامتگاه مرکزی کرج با هدف بررسی عملکرد فروشگاهها و کارگاهها و کترینگ و سایر اهداف پیش رو که تحت مدیریت بنیاد تعاون اداره می شود تشکیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار