ایمانیه با بیان اینکه از ابتدا تا 15 فروردین نمازخانه‌ها هم باز و مرتب باشند، عنوان کرد: این یک کار ضربتی است که باید به نتیجه برسد همچنین طرح جامع اقامه نماز و اسناد بالادستی نیز اجرا شود.
کد خبر: ۱۰۳۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱ 06 March 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: محمدهادی ایمانیه صبح امروز در هفتمین اجلاس استانی نماز با اشاره به اقامه نماز در کربلا توسط امام حسین(ع) اظهارداشت: این حرکت امام حسین(ع) نشان می‌دهد که در هیچ شرایطی نماز از اولویت و اهمیت نمی‌افتد، برخی از موارد عبادی اگر شرایط و امکانش نباشد می‌توان آن عمل را ترک کرد اما برای نماز هیچ شرطی برای ترک نماز ذکر نشده است.

وی با بیان اینکه نسبت به ترویج فرهنگ نماز باید بیشتر توجه شود، گفت: یکی از تکالیف جدی و شرعی مدیران و مسئولان باید کمک به ترویج نماز باشد؛ بخشنامه، ارزیابی، تنبیه و تشویق جای خود را دارد اما اگر اهمیت نماز را درک کنیم که راه پیشرفت اخروی و دنیایی باز می‌شود.

استاندار فارس با بیان اینکه شورای 3 نفره از دفتر امور اجتماعی، امور شهری و معاونت نیروی انسانی تشکیل شود و هم در بحث سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری
هر هفته درباره نماز جلسه داشته باشند.

وی با بیان اینکه در 3 ماه آینده همه نمازخانه‌های سازمان‌های استان به روز و تعمیر شود، بیان کرد: اگر دستگاهی اعتبار ندارد دفتر مدیرکل را به نمازخانه اختصاص دهند؛ سازمان برنامه‌ریزی هم اگر لازم باشد کمک کنند اما هیچ مدیری نباید به بهانه کمبود اعتبار نمازخانه را رها کند.

استاندار فارس با بیان اینکه هیچ جلسه‌ای در زمان نماز نباید برگزار شود، تصریح کرد: امور عمرانی استانداری با راهداری و اوقاف نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی را قبل از نوروز بررسی کنند و مشکلات تا حد امکان برطرف شود.

ایمانیه با بیان اینکه از ابتدا تا 15 فروردین نمازخانه‌ها هم باز و مرتب باشند، عنوان کرد: این یک کار ضربتی است که باید به نتیجه برسد همچنین طرح جامع اقامه نماز و اسناد بالادستی نیز اجرا شود.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: با هماهنگی وزارت راه و مدیریت پروازها تاکید شود که وقت نماز پرواز انجام نشود و اتوبوس‌های مسافرتی نیز باید هنگام نماز بایستند و شرطش این است که نمازخانه بین راهی تجهیز شود تا اتوبوس‌ها بهانه نداشته باشند.

 

وی با بیان اینکه در پارک‌ها و بوستان‌های شهری نیز شهرداری اقدام به تجهیز نمازخانه کند، گفت: در مراکز خرید نیز باید این مطلب مورد توجه باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار