امام جمعه یزد مطرح کرد؛
امام جمعه یزد با بیان این که نظام سلطه پایه گذاری شده بر مبنای تبعیض نژادی است، گفت: در حالی امروز در جنگ اوکراین شاهد اشک تمساح اروپایی‌ها هستیم که باتبعیض نژادی بی اعتنایی آنها به کشتار مردم یمن و فلسطین را شاهدیم.
کد خبر: ۱۰۳۳۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱ 11 March 2022

آیت الله «محمدرضا ناصری» امروز ۲۰ اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر یزد ضمن سفارش همه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی، اظهار کرد: نظام سلطه امروز بر پایه تبعیض نژادی شکل گرفته است به طوری که خود را نژاد برتر می دانند و کشورهای دیگر به خصوص کشورهای اسلامی، مجال و فرصتی برای پیشرفت نداشته و خودشان بر آنها سلطه داشته باشند.

وی افزود: نظام استکباری غرب هر جا که می‌توانسته از طریق استعمارگری بر کشورها حکومت کرده و همچنان نیز در برخی کشورها با همین صیاق ولی با چهره‌ای بزک شده آن را دنبال می‌کند.

ناصری با اشاره به تبعیض نژادی نظام سلطه به اسم برقراری دموکراسی در برخی کشورها، گفت: امروز در جنگ اوکراین شاهد اشک تمساح اروپایی‌ها هستیم ولی این در حالیست که همین اروپایی‌ها بی اعتنا به کشتار مردم یمن و مردم فلسطین هستند و دلیل آن را نیز با وقاحت و تبعیض نژادی، اروپایی بودن مردم اوکراین را مطرح می‌کنند.

وی به دوران استبدادی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان و کمبودهایی که در بسیاری از مناطق کشور وجود داشت، اشاره و عنوان کرد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هیچ گاه نگاه لطف و کمک به ایران نداشته‌ و نخواهند داشت. حتی امروز عربستان سعودی تضمین امنیت خود را از آمریکایی‌ها گدایی می‌کند.

امام جمعه یزد با اشاره مذاکرات هسته‌ای گفت: ما نه با غرب دعوا داریم و نه از آنها چیزی می‌خواهیم فقط آنچه قبلا از ما دزدیده‌اند را باید پس بدهند.

وی به مزاحمتهای دشمن برای رفع مشکلات معیشتی مردم از سوی دولت انقلابی، گفت: متاسفانه برخی هم در داخل شیطنت می‌کنند و گاهاً ایران فروشی می‌کنند ولی با این حال ایران اسلامی عظمت و اقتدار در سطح منطقه و جهان دارد.

آیت الله ناصری با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز، گفت: باید حواسمان به همدیگر باشد چرا که امروز برخی از مردم با مشکلات مادی مواجه‌اند و باید از آنها دستگیری کنیم.

وی با بیان این که خداوند وعده داده؛ اگر بندگانش به فکر هم باشند، خداوند نیز به زندگی بندگانش برکت می‌دهد، اظهار کرد: خوشبختانه مردم ایران و یزد این ویژگی را دارند به طوری که در شرایط کرونا نیز آن را به وضوح مشاهده کردیم.

امام جمعه یزد در پایان نیز به دست اندرکاران حوزه فرهنگی و گردشگری استان توصیه کرد: یزد برند دارالعباده و دار العلم بودن دارد و بسیاری از گردشگران به همین دلیل یزد را مقصد گردشگری و دارالامن خود می‌دانند لذا باید مواظب باشیم که این برند را از دست ندهیم و به نحوی برنامه ریزی شود که اخلاق اسلامی در ایام نوروز و مناطق گردشگری استان رعایت شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار