مدیرکل دامپزشکی قم: طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی در نوروز و رمضان، از ۱۴ اسفند آغاز شده تا ۱۶ اردیبهشت‌ سال آینده ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۳۴۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳ 14 March 2022

به گزارش تابناک قم، دکتر رفیعی افزود: در این طرح اکیپ‌های دامپزشکی در سطح استان از جمله شهرستان‌های قم، کهک و جعفریه فعال هستند.

وی اضافه کرد: هشت اکیپ سیار در روز‌های تعطیل و غیرتعطیل از ساعت ۸:۰۰ تا ۲۰:۰۰ در محل‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت بهداشتی دارند و ۲ تیم نظارتی در سطح اداره کل و شهرستان قم نیز بر فعالیت این اکیپ‌ها نظارت دارند.

وی با بیان این‌که ۱۷ نفر از پرسنل بهداشتی و دامپزشکی در این تیم‌های نظارتی حضور دارند، ادامه داد: در این مدت مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی به‌ویژه در رستوران‌ها، هتل‌ها، چلوکبابی‌ها، مراکز طبخ غذا، کشتارگاه‌های دام، طیور، سردخانه‌ها و خودرو‌های ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی تحت نظارت خواهند بود.

رفیعی با اشاره به اجرای گشت‌های مشترک با کارشناسان تعزیرات و سازمان صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند گزارش تخلفات را با شماره‌های اداره‌کل دامپزشکی قم ۳۶۱۲۳۴۵۶ و اداره دامپزشکی شهرستان قم ۳۶۶۴۲۷۸۹ و ۳۶۶۴۲۷۹۰ در میان بگذارند.

به گفته وی، همچنین صدور گواهی حمل بهداشتی فرآورده‌های خام دامی، تایید و کنترل و تخلیه فرآورده‌ها و همچنین نظارت بر خودرو‌ها در طول شبانه‌روز به‌صورت مرتب در قالب تیم‌های نظارتی انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی قم گفت: به‌منظور ارائه خدمات بهتر برای دامداران و بهره‌برداران نیز کشیک‌هایی در بخش خصوصی برای تامین دارو، درمان، واکسن و مایه‌کوبی دام در نظر گرفته شده‌است.

وی افزود: آزمایشگاه مرکزی اداره‌کل و چهار آزمایشگاه همکار برای تشخیص سلامت گوشت و فرآورده‌های خام دامی در روز‌های تعطیل فعال می‌باشد.

مدیرکل دامپزشکی قم ادامه داد: فرآورده‌های خام دامی باید در مراکز مجاز عرضه فرآورده‌های خام دامی که پروانه بهداشتی دارند، عرضه شود؛ گوشت باید با مهر دامپزشکی و فرآورده‌ها نیز دربسته‌بندی دراختیار مراکز فروش قرار گیرد.

وی افزود: کشتارگاه‌های دام و طیور نیز در ایام تعطیلات نوروز به‌صورت کشیک فعالیت می‌کنند تا سلامت گوشت تامین شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح تشدید و کنترل فرآورده‌های خام دامی امنیت غذایی و تامین سلامت مواد غذایی تامین شود و شهروندان با اطمینان خاطر از این فرآورده‌ها استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار