تابناک کهگیلویه و بویراحمد بررسی می کند
در حوادث رانندگی گاها صحنه برجای مانده آنقدر تاثر برانگیز است که انتشار تصاویر آن اصلا صلاح نیست حال چه رسد به اینکه مسئولی بخواهد در کنار آن صحنه تصویری خبری از خود منتشر کند!
کد خبر: ۱۰۳۵۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۰ 22 March 2022

روز گذشته حادثه بسیار دلخراش و ناراحت کننده در مسیر یاسوج به اصفهان رخ داد که بر اثر این حادثه بر اثر برخورد دو خودروی سمند و دناپلاس که منجر به آتش سوزی شد ، متاسفانه در صحنه تصادف ۴ نفر فوت و ۴ نفر هم مصدوم شدند.
۱کیلومتر قبل و ۱ کیلومتر بعد از پل!
برخی اطلاعات بدست آمده از گزارشات پرسنل امدادی اقدام کننده منجر به تولید و انتشار خبر از تصادفات نشان می دهد محدوده ۱ کیلومتری قبل تا ۱ کیلومتر بعد از پل تلگاه در جاده یاسوج به اصفهان به قتلگاهی برای خودروهای این مسیرتبدیل شده است.
حوادث چند وقت اخیر که معمولا با شدت و تلفات بالایی هم همراه بوده در همین منطقه بسیار محدود بوده است و فراوانی آن نسبت به حوادث دیگر جاده های استان ، هشداری جدی برای مسئولین نسبت به لزوم توجه به وضعیت این نقطه حادثه خیز دارد!
شکی نیست بی توجهی مسئولین نسبت به اینگونه موارد باعث بروز ادامه دار حوادث خواهد شد و متاسفانه آمار و تلفات بیشتری روی دست استان خواهد گذاشت که لازم است معاون عمرانی استاندار ، مسئولین استانی در حوزه راه و همچنین مسئولین شهرستانی از جمله فرماندار نسبت به ایمن کردن این بخش پر تلفات جاده یاسوج به اصفهان اقدامی عاجل انجام دهند.
اقدام ناشیانه یک مسئول!
در حوادث رانندگی گاها صحنه برجای مانده آنقدر تاثر برانگیز است که انتشار تصاویر آن اصلا صلاح نیست حال چه رسد به اینکه مسئولی بخواهد در کنار آن صحنه تصویری خبری از خود منتشر کند!
در حادثه روز گذشته که بسیار هم دلخراش بود، تصویری از یک مسئول منتشر شد که در کنار جسد کاملا سوخته سرنشین یکی از خودروهای حادثه دیده گرفته شده بود! که ذکر چند نکته در این خصوص ضروری است.
تب مصاحبه برای برخی مسئولین بسیار بالا رفته است به گونه ای که می بینیم برخی از این افراد بدون داشتن مسئولیتی در قبال اینگونه حوادث اقدام به انتشار آمار و ارقامی می کنند که گاها اشتباه است!
نکته دیگر اینکه تصاویر و گزارشات خبری حوادث باید کاملا مشخص و منبع ذکر آن هم تخصصی باشد نه اینکه هر کس در هر لحظه ای وارد صحنه شد اقدام به انتشار امار نماید، لازم است در اینگونه حوادث، حتما سلسله مراتب مسئولیتی در قبال انتشار رسمی اخبار مشخص باشد مثلا در حادثه تصادف جاده ای، امار مصدومیت، فوتی، وخامت و این دست آمار حتما باید از مراجع اورژانس اعلام شود یا دلایل حادثه از زبان کارشناس پلیس اعلام شود نه اینکه هر کی از راه رسید به عنوان مرجع رسمی اقدام به مصاحبه و ارائه آمار نماید!
نکته دیگر اینکه انتشار برخی تصاویر و یا فیلم های خبری رسمی باید کاملا آگاهانه و با در نظر گرفتن شرایط عمومی جامعه باشد نه اینکه شاهد باشیم یک مسئول ناشیانه تصاویری منتشر کند که گاها کاربران فضای بی در و پیکر مجازی هم از انتشار آن خودداری می کنند!
و نکته اخر اینکه هماهنگ کننده و مسئول تعیین مسئولیت ها و پیگیری اقدامات عوامل عمل کننده در حوادث بر عهده کدام دستگاه و مدیر است که با وجود بروز اینگونه اشتباهات، باز هم شاهد تکرار آن هستیم؟

واکنش توئیتری سخنگوی اورژانس

حادثه دلخراش ، جاده نا ایمن و مسئول ناشی! / ۱کیلومتر قبل و ۱ کیلومتر بعد از پل! + فیلم و تصویر 

فیلم!/ در کلیپ منتشر شده از حادثه روز گذشته در محور یاسوج به اصفهان که با آرم صدا و سیما پخش می شود خبرنگار یا توضیح دهنده از عدم حضور امدادگران سخن می گوید در حالی که پشت سر وی اورژانس در حال انتقال مصدومان است! 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار