مراسم وداع با پیکر آیت الله فقیه نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه نی ریز با حضور مردم این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۳۵۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳ 24 March 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر آیت الله سید محمد فقیه با حضور جمع کثیری از مردم مؤمن و انقلابی نی ریز و آیت االه دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس و دیگر مسئولان و روحانیون استان برگزار شد و هئیت‌های مذهبی و مردم در سوگ این عالم برجسته عزاداری کردند.
پیکر این عالم ربانی از مسجد جامع کبیر نی ریز تا گلزار شهدای این شهر تشییع و سپس در صحن امام زادگان حسن و حسین علیهما السلام این شهر به خاک سپرده شد.


آیت الله سید محمد فقیه نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان نی‌ریز که به علت بیماری از حدود دو هفته گذشته در بیمارستان بستری بود عصر روز دوم فروردین ماه در سن ۷۹ سالگی دارفانی را وداع گفت
این عالم وارسته فعالیت سیاسی و اجتماعی خود را از آغاز نهضت روحانیت و انجمن‌های ایالتی و ولایتی آغاز کرد و در سال ۱۳۴۶ توسط ساواک بازداشت و در سال ۱۳۵۳ به خاطر مبارزات پیگیر و فعالیت‌های سیاسی به فردوس تبعید شد.
آیت الله سید محمد فقیه در بین مردم استان فارس بویژه شهرستان نی ریز از محبوبیت ویژه‌ای بر خوردار بود و در مردم‌داری و ساده زیستی الگویی مثال زدنی بود.
تحصیل و تدریس در رشته‌های فقه و اصول و فلسفه در حوزه علمیه قم و کسب درجه اجتهاد؛ نماینده مردم فارس در ادوار دوم و پنجم مجلس خبرگان رهبری؛ عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه استان فارس؛ عضو شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی میرزا احمد نی ریزی، تأسیس حوزه علمیه خواهران الزهرا در شهرستان نی ریز؛ بخش‌هایی از فعالیت این عالم ربانی بود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار