استاندار یزد گفت: تمامی امکانات، ظرفیت ها و منابع استان باید در اختیار سند تحول استان قرار گیرد تا محورهای مختلف این سند بر اساس برنامه زمان‌بندی اجرایی شود.
کد خبر: ۱۰۳۶۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸ 28 March 2022

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در نشست هماهنگی اجرای برنامه تحولی سال ۱۴۰۱ استان که به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش های انجام شده در استان در راستای تدوین سند تحولی استان، گفت: تدوین این سند مبتنی بر ظرفیت های موجود در استان و انجام کارکارشناسی، تائید و تحسین همگان را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه برنامه های تحولی استان و وظایف بخش های مختلف باید به تمام دستگاه های اجرایی و حاکمیتی استان ابلاغ شود، اظهارداشت: تمامی امکانات، تجهیزات، ظرفیت ها و منابع استان باید در اختیار سند تحولی استان قرار گیرد تا محورهای مختلف این سند بر اساس برنامه زمانبندی اجرایی شود.

استاندار یزد ادامه داد: جلسات مربوط به پیگیری برنامه های سند تحولی استان، باید به صورت هفتگی برگزار شود و متولیان پیگیری این برنامه ها، به ارائه آخرین وضعیت پیشبرد برنامه ها بپردازند.

فاطمی افزود: در راستای تشریح و تبیین محورهای سند تحولی استان برای مردم استان و گزارش پیشرفت برنامه های این سند، لازم است مجموعه صدا و سیما، زمان هایی را در این خصوص به متولیان پیگیری برنامه های تحولی استان اختصاص دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، بر تدوین محورهای فاز دوم سند تحولی استان؛ همزمان با پیگیری و اجرای محورهای فاز اول این سند تاکید کرد.

استاندار یزد ادامه داد: در فاز دوم سند تحولی، حوزه هایی نظیر سلامت، صادرات، فرهنگ و دانشگاه ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

فاطمی با تاکید بر اینکه در حوزه صادرات، باید حوزه نفوذ یزد و جایگاه استان در بازارهای جهانی گسترش یابد، اظهارداشت: استان یزد ظرفیت و جایگاه بسیار خوبی در حوزه صادرات دارد لذا باید اقدامات لازم برای افزایش تعاملات و تبادلات استان با کشورهای پیشرفته جهان فراهم شود.

وی با بیان اینکه مرز معنوی و تعاملات استان یزد باید به یک مرز بین المللی برسد، گفت: در سند تحولی استان باید نگاه ویژه ای به صادرات، بازرگانی و سرمایه گذاری شود.

استاندار یزد اضافه کرد: در راستای تبیین بیش از پیش اهمیت اجرای محورهای سند تحولی و جایگاه متولیان پیگیری این برنامه ها، جلساتی با حضور دستگاه ها و بخش های مختلف برگزار می شود تا همراهی کامل با متولیان امر انجام و موانع احتمالی از مسیر اجرای برنامه ها برداشته شود.

فاطمی تصریح کرد: وجود تمامی مصادیق بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار نوروزی با مردم، در سند تحولی استان نشان دهنده مسیر درست تعریف شده در این سند و لزوم جدیت تمام بخش های استان در پیشبرد برنامه های این سند است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به طرح مدرسه ی حکمرانی رویش اشاره کرد و افزود: در این زمینه باید جلسه سه جانبه بین معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مشاور استاندار در امور جوانان برگزار و مدل عملیاتی اجرایی آن طراحی شود.

استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه اتاق و میز برخی از مدیران و کارشناسان میانی دستگاه ها، توقفگاه برنامه های استان و مسائل و مشکلات مردم است، خاطرنشان کرد: تمرکز تحول اداری استان، بر روی لایه های میانی است چراکه فعالیت های این افراد، سبب نارضایتی مردم و عدم اجرای برنامه های تحولی استان می شود.

فاطمی از طراحی اپلکیشن موبایلی جهت ارزیابی عملکرد کارمندان دولت توسط مردم خبرداد.

وی در پایان لازمه ایجاد تحول در استان را توانمند سازی منابع انسانی و بروز رسانی دانش اداری و فنی آن ها و همراهی لایه های میانی با برنامه های استان دانست و افزود: سرمایه گذاری درحوزه منابع انسانی بسیار مهم است از طرفی اعمال سیستم های آموزشی تشویق، تنبیه و تشدید نظارت ها باید با جدیت دنبال شود.

منبع: ايرنا
برچسب ها: استاندار ، منابع ، سندتحول
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار