معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: ظرفیت هتل و اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان مرکزی ۱۰۰ درصد تکمیل شد.
کد خبر: ۱۰۳۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲ 28 March 2022

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، سیدحسن حسینی در جلسه ستاد خدمات سفرافزود: ۴۲ هزار و ۷۰۰ نفر از ۲۶ اسفند تا ۶ فروردین امسال در مراکز اقامتی استان مرکزی ساکن شدند.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار داشت: ۴۷۳ هزار و ۱۹۳ نفر هم از اماکن تاریخی و گردشگری استان امسال بازدید کردند و ۱۴۳ مورد بازدید نیز از تاسیسات گردشگری استان انجام شد.
او گفت: اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی در اسکان مسافران در مساجد و بقاع متبرکه همکاری خوبی دارند.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: اقامت نوروزی در شهرستان‌های محلات و دلیجان به مرحله اضطرار رسید که با استفاده از ظرفیت مدارس این مشکل رفع شد.
فرزاد مخلص الائمه استاندار استان مرکزی هم گفت: بازدید۳هزار و ۷۰۰نفر از موزه‌های استان در تعطیلات نوروز آمار کمی است و پیشنهاد می‌شود اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای تشویق گردشگران و استقبال هر چه بیشتر از بازدید موزه‌ها و مکان‌های تاریخی، بلیت نیم بها دریافت کند.
استاندار مرکزی گفت: بازدید از موزه‌های استان در نوروز چشمگیر نبوده و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان باید در ایام باقی‌مانده از تعطیلات، عوامل موثر در استقبال مردم از موزه‌ها را شناسایی و اجرا کند.

۱۰ هزار مسافر نورزی توسط جمعیت هلال احمر راهنمایی شدند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی هم گفت: ۱۰هزار و ۳۳نفر در تعطیلات نوروز تاکنون توسط نیروهای این نهاد برای استفاده و بازدید از مناطق مختلف استان راهنمایی و هدایت شدند.
عبدالکریم شعبان‌زاده افزود: انجام ۳۶ماموریت توسط جمعیت هلال‌احمر که شامل ۲۴عملیات ترافیکی و ۱۲عملیات حضور در صحنه در سال جاری انجام شده است.
او اظهار داشت: عوامل همکار این جمعیت ۱۹انتقال به مراکز درمانی، ۲۶مورد امداد رسانی، ۸مورد رهاسازی را در ایام نوروز تاکنون عملیاتی کرده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: هشت‌هزار اطلاع رسانی توسط این مجموعه انجام شده که شامل سه‌هزار و ۴۳۰اطلاع‌رسانی نقاط حادثه‌خیز و راهنمایی مسافران نوروزی بوده است.
۹ میلیون تردد در استان مرکزی ثبت شد
مدیرکل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای استان مرکزی هم گفت: ۹میلیون و ۷۳۶هزار تردد از آغاز طرح نوروزی در استان ثبت شده است که نسبت به ۲سال قبل ۲۷درصد رشد نشان می‌دهد.
مهرداد جهانی افزود: میزان خودروهای ورودی به استان با ۴۰درصد رشد به ۲میلیون و ۷۶هزار تردد رسیده و تردد خروجی در استان نیز با یک میلیون و ۹۸۱مورد ۳۳درصد رشد ثبت شده است.
او اظهار داشت: ۷۵هزار نفر جابجایی مسافر در استان گزارش شده که نسبت به سال گذشته ۱۷درصد رشد داشته و در حمل‌ونقل ریلی نیز ۴۳هزار و ۶۴۲نفر با ۱۵۱درصد رشد ثبت شده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: سرعت متوسط خودرو در استان ۹۴کیلومتر برساعت است که نسبت به متوسط کشوری ۹درصد افزایش دارد.

۱۱هزار ماموریت توسط اورژانس استان مرکزی ثبت شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی هم گفت: ۱۱هزار و ۹۱ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵ استان در تعطیلات نوروز تاکنون انجام شده است.
دکتر محمد جمالیان افزود: از این تعداد ماموریت ۴۰۰ مورد تصادفات و بقیه ماموریت ها غیر تصادفاتی ثبت شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ۴۳۲نفر نیز به علت تصادف و ۲هزار و ۱۸۱نفر هم به علت حوادث غیر تصادفی توسط اورژانس ۱۱۵ استان به مراکز درمانی اعزام شدند.
دکتر جمالیان افزود: در نوروز امسال حوادث جاده‌ای در استان مرکزی سیر صعودی داشته و این استان در تصادفات جاده‌ای رتبه سوم گرفته را دارد که باعث شده تا شمار تلفات نیز روند افزایشی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار