وی در پاسخ به این سئوال که وضع مطلوب زندان‌ها را چگونه ترسیم می‌کنید، اظهار داشت: امیدواریم در سال‌های آینده شاهد وضع مطلوب‌تری با زندانیان کمتر و فضاهای مناسب‌تری منطبق با استانداردهای تعریف شده بین‌المللی باشیم.
کد خبر: ۱۰۳۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶ 30 September 2015
معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به عنوان نماینده دولت از ندامتگاه کرج بازدید کرد.

سعیدنمکی در این بازدید گفت: افراد زندانی تحت قیومیت و کفالت نظام باید از تمام حقوق شهروندی برخوردار باشند. یکی از اهداف اصلی در نظام جمهوری اسلامی ایران زندان‌زدایی است، از طرف دیگر محکومین و متهمینی که در زندان به سر می‌برند و تحت قیومت و کفالت جمهوری اسلامی هستند به عنوان شهروندان ما بوده و باید زندان همچون یک دانشگاه زمینه ارتقا فرهنگی و اجتماعی آنها را فراهم کند.

وی افزود: ارتقای فضای فیزیکی زندان به ما این امکان را می‌دهد تا افرادی که به دلیل عدم نظارت قبلی به این سمت و سو کشیده شده‌اند را تربیت کنیم و آنها بتوانند به آغوش جامعه باز گردند و مجددا مرتکب جرم نشوند و این هدف اصلی ما است.

وی در خصوص وضع موجود ندامتگاه کرج نیز گفت: به نظر من مدیرکل زندان‌های این استان با همراهی همکارانشان و مشارکت زندانیان زحمات بسیار قابل توجهی داشته‌اند و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این استان هم کمک کردند وهم اکنون شاهد تغییرات و تحولات اساسی و بنیادی هستیم که جای تقدیر و تشکر دارد. ماهم تلاش می‌کنیم برخی از مشکلات پیش رو برنامه‌های اداره کل از میان برداشته شود تا به چشم انداز مطلوبی در این خصوص دست یابیم.

وی در پاسخ به این سئوال که وضع مطلوب زندان‌ها را چگونه ترسیم می‌کنید، اظهار داشت: امیدواریم در سال‌های آینده شاهد وضع مطلوب‌تری با زندانیان کمتر و فضاهای مناسب‌تری منطبق با استانداردهای تعریف شده بین‌المللی باشیم.

در این بازدید که رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز و معاون وی نیز حضور داشتند از بخش‌های مختلف عمرانی همچون بهداری تازه تاسیس، سالن ملاقات حضوری زندانیان، خشکشویی و پتوشویی، نمونه‌ای از سرویس‌های بهداشتی داخل بندها، نمونه‌ای از آرایشگاه‌ها و نیز دو مجموعه از اندرزگاه‌ها، آشپزخانه مرکزی و محل ‌طبخ غذای زندان بازدید به عمل آمد.

در بازدید از بهداری تازه تاسیس مشکلات بودجه‌ای بهداری از جمله هزینه‌های زندانیان بیمار در بیمارستان‌ها مورد بررسی قرار گرفت و نسبت به رفع آن دستورات لازم توسط معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور داده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار