مدیرکل راه و شهر سازی استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل راه و شهر سازی استان کرمانشاه گفت: تکمیل و بهربرداری از آزاد راه همدان_سنقر_ کرمانشاه نیازمند ۱۴هزار میلیارد تومان اعتبار است.
کد خبر: ۱۰۳۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷ 07 April 2022

مسعود شریفی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: آزاد راه همدان_سنقر _کرمانشاه از سال گذشته در ردیف اعتباری در موافقت نامه طرح تملک دارایی‌های سازمان برنامه در قانون بودجه قرار داده شده و سال گذشته مبلغ پنج میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شد، اما امسال کمتر از یک میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت.

وی افزود: با توجه به حدفاصل این پروژه که بین ۱۸۰ الی ۱۹۰ کیلومتر است، برآوردی که برای ساخت این پروژه اعمال شده با توجه به قیمت روز مبلغی نزدیک به ۷هزار میلیار تومان تخمین زده شده و با توجه به زمان مورد نیاز برای تکمیل پروژه که تقریبا ۲ت الی۴سال در نظر گرفته شده و بودجه نهایی که مدنظر است ۱۴هزار میلیارد میباشد.

شریفی گفت: طبق قانون دولت پروژه‌های آزاد راهی خود را باید با یک شریک خصوصی کار کند و در این راستا فراخوانی را هم اعلام کرده است، اما تا به این لحظه از سوی شرکت‌های خصوصی هیچ اعلام آمادگی صورت نگرفته است.

مدیرکل راه و شهر سازی استان بیان کرد: به دلیل اوضاع نابسامان و عدم اطمینان سرمایه گذارانی که در پروژه‌های قبلی حضور داشتند، امروزه به دلیل اوضاع نابسامان سرمایگذاری در داخل کشور دیگر تمایلی به همکاری و سرمایگذاری در این بخش‌ها را ندارند.

مدیر اداره راه و شهرسازی عنوان کرد: با توجه به اینکه در چنین پروژه‌هایی الویت بر روی فازی است که ترافیک را از خود عبور میدهد، سرمایه گذاران نیز بیشتر تمایل دارند که در ساخت و بهربرداری از فازی شرکت کنند که الویت ترافیکی است، اما به علت اینکه پروژه یه طرح تکمیلی میباشد و برای اینکه بتواند ترافیک را از خود عبور دهد باید کل پروژه تکمیل و به بهره برداری برسد به مین دلیل خیلی تمایلی به سرمایگذاری در این پروژه را ندارند.

شریفی اشاره کرد: یکی از دلایلی که شرکت‌های خصوصی جهت سرمایه گذاری اعلام آمادگی نمیکنند بحث الویت بندی پروژه‌ها است؛ هنگامی که متوجه می‌شوند که دولت حتی یک میلیارد هم برای این پروژه اعتبار قرار نمیدهد اعتماد لازم جهت شراکت در تکمیل چنین پروژ‌هایی رو نخواهند داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار