افتتاح باغ لاله‌های البرز چند ماه زودتر افتتاح می‌شود
باغ لاله‌ها از حدود ۵۰ سال پیش تحت کشت انواع گل و گیاه قرار داشته، اما از سال ۱۳۶۰ صرفاً به تولید لاله و نمایش آن به صورت عمومی اختصاص دارد. طبق آمار سال ۹۰ بالغ بر ۶۰۰٫۰۰۰ گردشگر طی ۲ هفته از این باغ دیدن کردند.
کد خبر: ۱۰۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳ 04 March 2015
به گزارش تابناک – البرز: دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری است، اما متاسفانه البرز بیش از آنکه یک منطقه گردشگرپذیر باشد، به عنوان منطقه‌ای برای عبور توریست‌ها شناخته می‌شود.
بهره‌مندی از جاده چالوس که یکی از زیباترین جاده‌های جهان به شمار می‌آید و همچنین قرار گرفتن میان استان شمالی، شمال غربی و غربی کشور با استان تهران و پایتخت، موجب شده که سالانه میلیون‌ها مسافر از تهران به سمت استان‌های غربی و شمالی و یا برعکس تردد کنند.
اکثر این مسافران حتی توقف کوتاهی هم در البرز نمی‌کنند و همین امر آسیب جدی به توسعه این استان وارد کرده است.
یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری البرز، تولید گل‌های زینتی است.
هر ساله جشنواره بزرگ و باشکوهی تحت عنوان جشنواره باغ لاله‌ها در استان البرز و در محدوده گچسر برگزار شده و گردگشران بسیاری را به خود جلب می‌کند.
باغ لاله‌ها مجموعه‌ای یک هکتاری است که در بخش آسارای استان البرز و در کیلومتر ۵۴ جاده کرج چالوس و کمی قبل‌تر از پیست اسکی دیزین قرار دارد.
این باغ دارای انواع مختلفی از گونه‌های لاله جهان است که در سال ۱۳۶۰ احداث گردید و همه ساله تعداد کثیری از گردشگران داخلی و خارجی از این باغ بازدید می‌کنند.
طبق آمار سال ۹۰ بالغ بر ۶۰۰٫۰۰۰ گردشگر طی ۲ هفته از این باغ دیدن کردند. 
باغ لاله‌ها از حدود ۵۰ سال پیش تحت کشت انواع گل و گیاه قرار داشته، اما از سال ۱۳۶۰ صرفاً به تولید لاله و نمایش آن به صورت عمومی اختصاص دارد. از زمان تاسیس این باغ به اسامی متعددی نامیده شد از جمله نام‌های این باغ می‌توان به باغ لاله، باغ لاله‌ها، باغ لاله‌های گچسر، باغ لاله‌های کرج، باغ لاله‌های البرز اشاره کرد.
جشنواره باغ لاله‌ها به طور معمول در اواخر بهار برگزار می‌شود، اما امسال قرار است که چند ماه زودتر افتتاح شود.
در این ارتباط مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج گفت: امسال با توجه به شرایط آب و هوایی باغ لاله‌های گچسر در نوروز میزبان مسافران خواهد بود.
عباس زارع ادامه داد: در این راستا 100 هزار گل لاله در این باغ کاشته می‌شود.
این مسئول تأکید کرد: در این راستا و بر اساس تمهیدات اندیشیده شده فرش گل‌ها در این باغ با طرح جدید و گل‌های تازه آماده بازدید مراجعه‌کنندگان است که از 25 هزار پیاز گل لاله در طراحی این فرش استفاده می‌شود.
زارع با اشاره به اینکه باغ گل‌ها دارای ظرفیت‌ها و مناظر زیبای فراوان و امکانات متعدد عکس‌برداری است، افزود: تمامی تلاش خود را برای استقبال از مسافران نوروزی در این مکان خواهیم داشت.
حال این پرسش مطرح می‌شود که تاکنون از موقعیت جغرافیایی و آب هوای خوب استان البرز برای تولید و صادرات گل‌های زینتی و دست‌یابی به توسعه پایدار در این حوزه چه استفاده‌ای شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار