فتنه فضای تاریکی را در افراد و بنیان جامعه ایجاد می کند که معاویه و بنی امیه برای تخریب حکومت اسلامی و شیعی چه در زمان امام علی (ع) و حتی سال ها بعد از آن از روش های مختلفی برای این امر استفاده کرد.
کد خبر: ۱۰۴۱۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۱ 25 April 2022

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 4/02/1401 تقدیم حضورتان می گردد .


لزوم نهادینه شدن رفتار، گفتار و عملکرد اسلامی در جامعه 
نماینده ولی فقیه در استان مازندران با تاکید بر توجه جدی به جهاد تبیین، گفت: رفتار، گفتار و عملکرد اسلامی باید در جامعه و کارکنان همه سازمان ها و نهادهای مسئول نهادینه شود. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حضرت آیت الله "محمدباقر محمدی لائینی" در جمع کارکنان فرماندهی انتظامی استان مازندران با آرزوی قبولی طاعات و تسلیت ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع)، گفت: از مهمترین اتفاقات زمان حکومت حضرت دشمنی ها و تحرکات دشمنان بر علیه حکومت امام علی (ع) بوده است که مهمترین و خطرناکترین آن فتنه معاویه و بنی امیه بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به این که آن حضرت همواره بیم خطر فتنه معاویه ها و بنی امیه ها را به مسلمانان و پیروان خود داده بود، تصریح کرد: فتنه فضای تاریکی را در افراد و بنیان جامعه ایجاد می کند که معاویه و بنی امیه برای تخریب حکومت اسلامی و شیعی چه در زمان امام علی (ع) و حتی سال ها بعد از آن از روش های مختلفی برای این امر استفاده کرد.
آیت الله لائینی یکی از روش های فتنه انگیزی معاویه را یاغی گری و سر پیچی معاویه از حکومت مرکزی برشمرد و اظهار داشت: معاویه برخلاف زمان پیامبر و بعد از آن که همه زمامداران تابع حکومت مرکزی بودند، یاغی گری را پیش گرفت و با اعلام استقلال زمینه یک جنگ بزرگ را فراهم کرد.
امام جمعه شهرستان ساری یکی دیگر از روش های فتنه انگیزی معاویه را تبلیغات سوء و عوام فریبانه برشمرد و اظهار داشت: از ویژگی های تبلیغات سوء و عوام فریبانه هیجانات، احساسات، دروغ و تعصبات بجای یک فکر و تفکر صحیح و واقعیت گراست .
وی با بیان این که جهاد تبیین در نقطه مقابل این تفکرات قرار دارد، خاطر نشان کرد: در جهاد تبیین یک بعد از آن که بیان واقعیت است به فرد، آزادی تفکر، اندیشه و بررسی صحت و سقم قضیه داده می شود.
نماینده ولی فقیه در استان مازندران جهاد تبیین و بیان واقعیت ها را یک وظیفه اصلی همگان برشمرد و اذعان داشت: وظیفه امروز ما بیان واقعیت های زمان، پیشرفت ها و دستاوردهای و قوت های حاصل شده در حکومت اسلامی است که دشمنان همواره با تبلیغات سوء و فرافکنانه سعی در سیاه نمایی و پنهان کردن آن را دارند.
آیت الله محمدی لائینی هدف دشمن در تبلیغات سوء و عوام فریبانه در عصر حاضر را عدم بیان واقعیت ها بین جامعه مسلمانان اعم از شیعه و سنی برشمرد و گفت: جهاد تبیین، زمینه فکر و آزادی انتخاب را فراهم می کند. اما تبلیغات سوء معاویه صفتان بستر فکر را تعطیل و بر هیجانات و احساسات و تعصبات بستری خطرناکتر از کارهای معاویه ساخته اند.
وی ناامن سازی قلمرو حکومت امام علی(ع)  با آشوبگری و ایجاد فتنه در نقاط مختلف با بسیج گروه ها و قبایل منحرف را از دیگر اقدامات عوام فریبانه معاویه برشمرد و گفت: نمونه آن را در چند دهه اخیر نیز شاهد بودیم .
محمدی لائینی اذیت ، آزار و کشتار طرفداران حضرت علی(ع) به وسیله عمال آن زمان را از دیگر فتنه های معاویه برشمرد و با بیان این که در آن زمان رفتار معاویه به گونه ای بود که کسی حتی جرات بردن نام آن حضرت را هم نداشت، اظهار کرد: امروز هم نظیر همان رفتارها را در جامعه شاهدیم.
آیت الله لائینی نفوذ و خریدن عناصر، افراد، فرماندهان و صاحبان منصب با وعده های واهی را از دیگر ترفندهای معاویه ای برشمرد و بیان داشت: این ها همه از مشکلاتی بود که آن حضرت در زمان حکومت خود با آن مواجه بود و نمونه های آن را نیز در زمان خود شاهدیم.
نماینده ولی فقیه در استان مازندران، دینداری، خداشناسی و عمل به فرامین اسلام را از جمله نکاتی برشمرد و با بیان این که با تربیت فرزندانی صالح و مومن می توان حق خود به آن حضرت را ادا کرد، افزود: تمامی نهادها و سازمان هایی که در این مسیر مسئولیت دارند و متولی این امور هستند باید به رسالت و وظایف انقلابی خود به خوبی عمل کنند.
حضرت آیت الله محمدی، گفت: رفتار اسلامی، گفتار اسلامی و عملکرد اسلامی باید در کارکنان همه نهادها و همچنین جامعه اسلامی ملموس و محسوس باشد تا دینداری به نسل های بعد منتقل شود و آنان بدانند که از نسلی دیندار و خداشناسند و دینداری و خداشناسی همواره به عنوان چراغ راهی برای آنان باقی بماند. خبرنگارخبرگزاری تابناک مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار