مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد:
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره حفظ و صیانت از نیروی کار در واحدهای تولیدی، گفت: جان کارگر از نان کارگر برای ما مهمتر است و در این رابطه با اغماض برخورد نخواهیم کرد.
کد خبر: ۱۰۴۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲ 26 April 2022

«محمدرضا فلاحتی» در اولین روز از هفته کارگر با حضور در خانه کارگر و جمع روسای تشکلات کارگری استان، ضمن پاسخ به سوالات و دغدغه‌های آنها، درباره انعقاد قراردادهای موقت گفت: در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی که کار دائم و مستمر دارند، نباید قرارداد موقت بسته شود و این موضوع در برنامه تحولی دولت هست و استان‌های صنعتی این مساله را به وزارتخانه منعکس کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این کارگاه‌ها نباید فکر و ذهن کارگر درگیر امنیت شغلی‌اش باشد، از طرف دیگر این مساله در حوزه سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری است و امیدواریم از طرف مجلس محترم مورد پیگیری به عنوان مطالبه‌ی به حق کارگران دنبال شود.

فلاحتی درباره گلایه یکی از اعضای تشکلات کارگری مبنی بر کمبود نیرو در ادارات شهرستانی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: متاسفانه در شهرستان‌هایی که جمعیت بالای کارگری دارند، در حوزه های مختلف دارای کمبود نیرو هستیم و به جد این موضوع به سازمان مدیریت و وزارتخانه منعکس شده که امیدواریم در برخی از شهرستان‌ها که به صورت نمایندگی است، مجوز تاسیس اداره داده شود تا بتوانیم خدمات بهتری را به جامعه کارگری آن منطقه ارائه کنیم.

وی در ادامه در خصوص این که چرا زمان رسیدگی به درخواست‌های سخت و زیان آور طولانی است نیز گفت: در سال گذشته با تلاش جهادی همکاران توانستیم این زمان را از هشت ماه به دو ماه کاهش دهیم ولی به طور اصولی تا پایان همین ماه قرار است فرآیند دستی از مدار خارج شده و با راه اندازی سامانه برخط درخواست مشاغل سخت و زیان آور این خدمت به صورت الکترونیکی ارائه و کارگر از روند پرونده خود مرحله به مرحله در جریان باشد.

فلاحتی ادامه داد: با راه اندازی سامانه مشاغل سخت و زیان آور تلاش می شود زمان رسیدگی به حداقل خود برسد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در جواب سوال یکی از کارگران بابت چهار درصد حق کارفرما در مشاغل سخت و زیان آور که برخی از کارفرمایان آن را پرداخت نمی‌کنند نیز اظهار کرد: در مورد کارفرمایانی که چهار درصد مشاغل سخت و زیان‌آور را پرداخت نمی‌کنند، کارگران با پرداخت حق بیمه سازمان تامین اجتماعی، به مراجع حل اختلاف اداره کار مراجعه و طرح دعوی کنند که در این صورت قطعاً رای به پرداخت حق چهار درصد توسط کارفرما صادر و توسط دستگاه های ذی صلاح دنبال می شود.

این مقام استانی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: نمایندگان کارگران و شورای اسلامی کار در واحد تولیدی باید رویکرد تعاملی با کارفرما داشته باشند و کارفرما این تشکل را بازوی کمکی خود برای اداره واحدتولیدی خود بداند.

وی به بحث آموزش تشکلات کارگری نیز اشاره کرد و افزود: مباحث آموزشی برای اعضای تشکلات کارگری در دستور کار این اداره هست چرا که آنها باید از وظیفه قانونی خود مطلع باشند.

فلاحتی با تاکید بر این که کارگاه‌هایی که طبق قانون مشمول داشتن تشکلات کارگری هستند باید در این راستا اقدام کنند، گفت: ذهنیت اشتباه برخی از کارفرمایان باید اصلاح شود چرا که کارگر از لحاظ فکری رشد و تعالی پیدا کرده است. قوانین را مطلع هست و کارفرما باید به این برسد که نماینده کارگر بازوی برای او در مدیریت است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره حفظ و صیانت از نیروی کار در واحدهای تولیدی، گفت: جان کارگر از نان کارگر برای ما مهمتر است و واحد تولیدی باید مسائل ایمنی و فنی را رعایت کنند و هشدارها و رفع نقص‌هایی که توسط بازرسان کار به آنها داده می شود را رفع کنند و در این قضیه با هیچ شرکتی با اغماض برخورد نخواهیم کرد.

فلاحتی در پایان نیز گفت: در چارچوب قانون، با نگاه کارشناسی و بدون سوگیری، پذیرای نقدهای کارگران هستیم چرا که آنها در خط مقدم هستند و با مطرح کردن مسائل و مشکلات خود، این اداره کل نیز در پی رفع آنها اقدام خواهد کرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کارگر ، وزارتخانه ، امنیت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار