بالاخره با تشدید فشارها ،معاونت مهم و حساس بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بدون لحاظ شدن تخصص و تجربه سهم یکی از نمایندگان استان شد .
کد خبر: ۱۰۴۴۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳ 11 May 2022

تابناک ایلام؛ علی اصغر اسدی مدیر مسئول:: تغییرات در دانشگاه علوم پزشکی به دلیل ارتباط مستقیم آن با سلامت مردم یکی از حساس ترین و چالشی ترین برنامه ها به حساب می آید .

هر چند انتصاب بر پایه نگاه سیاسی به امری بدیهی در ساختار مدیریت کشور تبدیل شده است ،اما باید مراقبت می شد تا دانشگاه به این نگاه مخرب آلوده نشود .

مع الاسف نه تنها نگاه سیاسی در انتصابات این دانشگاه برچیده نشد اما اینک نگاه قوم مدارانه بر پایه سهم خواهی ها به آن افزوده شده است ‌

امروز نکته مهم سلامت مردم با تکیه بر تخصص ،تعهد و کارآمدی مدیران منصوب شده برای دانشگاه علوم پزشکی در انتصاب مدیر و معاونین به کلی به حاشیه رفته است .

مدیر دانشگاه به کنار ،اما معاونت ها به گوشت نذری نمایندگان و فعالین ستادهای انتخاباتی تبدیل شده و در این پروسه سلامت مردم استان در گروگان سهم خواهان قرار گرفته است .

بالاخره با تشدید فشارها ،معاونت مهم و حساس بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بدون لحاظ شدن تخصص و تجربه سهم یکی از نمایندگان استان شد. 

تا پس از کش و قوس های فراوان ،دکتر جمیل صادقی فر معاون باتجربه و کارآمد این دانشگاه قربانی سهم خواهی ها شود و جایش را به علی نیکو نهاد دهد .

هر چند غریزه مدیر گزینی آقایان هرگز تمامی نخواهد داشت و بی توجه به تخصص و کارایی همچنان امیال خود را به پیش می رانند اما این سوال مطرح است که آیا انتصاب می تواند عطش تمامیت خواهی آنان را فرونشاند ؟!

اگر تصمیم گیران حوزه انتصابات عزم خود را بر انتصاب مدیران همسو با دولت جزم کرده و در اندرونی خود اینگونه می اندیشند که کار را بر اساس برنامه ها و اهداف دولت پیش برده اند، باید بدانند هرگز اینگونه نبوده و در بسیاری از موارد مرتکب اشتباهات جبران ناپذیری شده اند.

انتصاب معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی صرفا در راستای ارضای یک نماینده نشان داد تا چه اندازه هم موضوعات مرتبط به منافع و سلامت مردم و هم در مواردی همسویی با دولت می تواند قربانی مطامع افراد شوند .

چرا که معاون جدید بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از تخصص و تجربه کافی برخوردار نیست واز نظر همسویی با دیدگاه سیاسی دولت، یکی از فعالان ستاد انتخاباتی رقیب رییس دولت فعلی محسوب می شوند. 

بنابراین باید گفت ؛که این انتصاب صرفا یک مولفه را به همراه دارد و آن چیزی جز ارضای یک نماینده نیست !! 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
تمام مسئولین دانشگاه از رییس گرفته تا معاون دانشگاه و ریس جذب و حتی این آقا همشون با رانت و پارتی منصب گرفتن
اگه بر مبنای عدالت و شایسته سالاری بود که الان همه شما باید جاتون رو میدادین بقیه افراد که شایسته هستند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار