جانشین فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: دشمن تا به امروز به واسطه حضور در صحنه مردم بصیر و ولایت‌مدار و دشمن شناس نتوانسته است به اهداف خود برسد، زیرا وفاداری ملت به نظام و انقلاب همواره خوارشدن دشمنان را در پی داشته است.
کد خبر: ۱۰۴۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶ 28 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، سردار پاسدار «مسعود قنبری» روز شنبه در آیین افتتاحیه کنگره ملی سردار شهید صفر خوشروان و ۷۵۰ شهید شهرستان گیلانغرب، با تاکید بر ضرورت انتقال ارزش‌ها از مقاومت و پایمردی مردمان گیلانغرب در دوران دفاع مقدس تجلیل کرد.

وی اظهار داشت: شهدا برای ما عزت آفرین بودند و امروز سرمایه اصلی نظام و کشور هستند.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به لزوم تلاش برای روایت دفاع مقدس به بهترین شکل ممکن، گفت: همه مسوول هستیم و در قبال شهدا وظیفه داریم و باید تلاش کنیم و اجازه ندهیم نام و یاد شهدای ما به فراموشی سپرده شود.

سردار پاسدار قنبری ادامه داد: امروز هم برای جراحی اقتصادی کشور باید از شهدا مدد بگیریم تا از این پیچ هم به سلامت گذر کنیم و به آن چیزی را که مردم استحقاق دارند، برسیم.

 

حضور مردم بصیر و ولایت‌مدار مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان نظام است

وی ادامه داد: راه شهدا باید همچنان ادامه یابد، زیرا که دشمن با ایجاد توطئه‌های روحی و روانی سعی در سلب آرامش مردم ما دارد.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان گیلانغرب نیز در سخنانی با اشاره به اینکه کنگره ملی سردار شهید صفر خوشروان و ۷۵۰ شهید شهرستان گیلانغرب با اجرای ۳۰ یادواره شهرستانی و استانی از شهریور ماه سال گذشته استارت خورده است: گفت ۶۰ اثر در در بخش‌های مختلف از سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره ارسال گردیده است.

سرهنگ پاسدار محمد جواد نجفی افزود: امروز از ۱۱ اثر برگزیده در بخش‌های مختلف فرهنگی، شعر، مقاله، دانش آموزی فضای مجازی تجلیل به عمل آمد.

وی افزود: ۹ کمیته و ۲۰ کارگروه کار برگزاری این کنگره را بر عهده داشتند.

در حاشیه این کنگره نمایشگاهی از آخرین دستاورد‌های موشکی سپاه و ادوات و تجهیزات نظامی و همچنین نمایشگاه‌های فرهنگی برپا شده است.

مراسم اختتامیه کنگره فردا با حضور فرمانده بسیج کشور، استاندار کرمانشاه و دیگر مقامات کشوری و لشکری در گیلانغرب برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سردار «صفر خوشروان» از فرماندهان شجاع دوران دفاع مقدس و فرمانده جبهه غرب بود که علاوه بر هدایت عملیات‌های غرب کشور توانست رکورد خنثی سازی یک هزار و ۲۰۰ مین را در یک روز به نام خود ثبت کند.

این سردار از فرماندهان دوران دفاع مقدس و فرمانده سپاه و جبهه گیلان‌غرب در سی و یکم خرداد ماه سال ۱۳۶۱ در جبهه «آوزین» به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

شهید خوشروان قبل از انقلاب، چون تحت تعقیب ساواک بود به کشور عراق رفت و با پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران به کشور بازگشت. سردار خوشروان در آغاز جنگ تحمیلی به همراه رزمندگان و مردم غیور گیلان‌غرب سدی در برابر دشمن ساخت و از سقوط حتمی گیلان‌غرب در پی یورش ارتش بعثی جلوگیری کرد.

وی علاوه بر اینکه فرماندهی نیرو‌های رزمنده را برعهده داشت خود نیز به عنوان یک رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل ایفای نقش می‌کرد که در این حین چهار بار مجروح شد و توانست رکورد خنثی‌سازی مین در یک روز را با خنثی کردن ۱۲۰۰ عدد مین در یک روز در سطح کشور از خود بجای بگذارد.

گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد که به عنوان دومین شهر مقاوم کشور برای دفاع از کیان اسلامی بیش از ۷۵۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است و پنج هزار و ۸۰۰ شهید مهاجر نیز از نقاط مختلف کشور در منطقه عملیاتی گیلانغرب به فیض عظمای شهادت نایل شده‌اند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار