رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز در سایه ولایت فقیه دارای مکتب دفاعی در مقابل همه تهدید‌ها هستیم و می‌توانیم ملت و کشور خود را مصون کنیم.
کد خبر: ۱۰۴۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱ 29 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، سردار «غلامرضا سلیمانی» روز یکشنبه در کنگره ملی سردار شهید صفر خوشروان و ۷۵۰ شهید گیلانغرب با حضور مقامات کشوری و لشکری در این شهرستان، در سخنانی با تجلیل از مقاومت بیادماندنی مردم شهرستان گیلانغرب در دوران دفاع مقدس، افزود: همین مقاومت بود که توانست ما را در مقابل دشمن در مسیری قرار دهد که انتهای آن مسیر پیروزی قطعی و نصرت الهی باشد.

وی اظهار داشت: اگر مردم گیلانغرب در مقابل تجاوز دشمن مقاومت نمی‌کردند، آن روز مسوولان ما چه باید می‌کردند آیا راهی جز تسلیم باقی می‌ماند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: پایداری و مقاومت ملت ایران اجازه نداد هیچ فرضیه و باور پوچی محقق شود، زیرا که همین مقاومت و پایداری باعث شد تا یک گنجینه تمام نشدنی از ارزش‌ها برای ملت ایران باقی بماند و این حاصل مقاومت و ایثارگری عاشوراییان و علویان استان کرمانشاه و مردم عزیز گیلانغرب بود و باید حماسه‌های بزرگ مردم گیلانغرب به نسل جوان منتقل شود.

سردار سلیمانی ادامه داد: مقاومت مردم گیلانغرب افتخارات بزرگی را آفرید تا امروز وارث ارزش‌هایی شویم که از ناحیه همین مقاومت و پایداری و فرهنگ شهادت به دست آمد.

وی اضافه کرد: امروز سکانداری کشتی انقلاب در دریای سهمگین باعث شده تا انقلاب بتواند به موفقیت‌های بزرگی برسد و دریچه‌های موفقیت را در مقابل خود رویت کند نیرو‌های مسلح قدرتمند نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز با اراده ملت ایران و تجربه هشت سال دفاع مقدس به بالاترین فناوری‌ها رسیده اند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برنامه‌های دولت گفت: بسیج با همه ظرفیت‌ها در کنار دولت برای خدمت به مردم در زمینه‌های مختلف اشتغال مسکن عمران محرومیت زدایی افزایش تولید و بهره وری خواهد بود.

امروز در سایه ولایت فقیه دارای مکتب دفاعی در برابر هرگونه تهدیدی هستیم

در پایان این کنگره لوح حک شده زرین مطالبه مردم گیلانغرب در ثبت روز چهارم مهرماه ۵۹ به عنوان روز مقاومت مردم گیلانغرب در تقویم انقلاب اسلامی تقدیم رئیس سازمان بسیج مستضعفین و استاندار کرمانشاه شد و همچنین از آثار برتر کنگره نیز تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، سردار «صفر خوشروان» از فرماندهان شجاع دوران دفاع مقدس و فرمانده جبهه غرب بود که علاوه بر هدایت عملیات‌های غرب کشور توانست رکورد خنثی سازی یک هزار و ۲۰۰ مین را در یک روز به نام خود ثبت کند.

این سردار از فرماندهان دوران دفاع مقدس و فرمانده سپاه و جبهه گیلان‌غرب در سی و یکم خرداد ماه سال ۱۳۶۱ در جبهه «آوزین» به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

شهید خوشروان قبل از انقلاب، چون تحت تعقیب ساواک بود به کشور عراق رفت و با پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران به کشور بازگشت. سردار خوشروان در آغاز جنگ تحمیلی به همراه رزمندگان و مردم غیور گیلان‌غرب سدی در برابر دشمن ساخت و از سقوط حتمی گیلان‌غرب در پی یورش ارتش بعثی جلوگیری کرد.

وی علاوه بر اینکه فرماندهی نیرو‌های رزمنده را برعهده داشت خود نیز به عنوان یک رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل ایفای نقش می‌کرد که در این حین چهار بار مجروح شد و توانست رکورد خنثی‌سازی مین در یک روز را با خنثی کردن ۱۲۰۰ عدد مین در یک روز در سطح کشور از خود بجای بگذارد.

گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد که به عنوان دومین شهر مقاوم کشور برای دفاع از کیان اسلامی بیش از ۷۵۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است و پنج هزار و ۸۰۰ شهید مهاجر نیز از نقاط مختلف کشور در منطقه عملیاتی گیلانغرب به فیض عظمای شهادت نایل شده‌اند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار