استاندار کرمانشاه با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه در آینده‌ای نزدیک، گفت: مسایل و مشکلات، نیاز‌ها و ظرفیت‌های شهرستان‌های مختلف استان جمع بندی شده تا مطالبات بحق مردم استان در این سفر به شایستگی محقق شود.
کد خبر: ۱۰۴۷۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰ 29 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «بهمن امیری مقدم» روز یکشنبه در کنگره سردار شهید صفر خوشروان و ۷۵۰ شهید گیلانغرب با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی و مردم در یادمان شهدای گمنام گیلانغرب، افزود: اقتدار و عزت و پایمردی نظام اسلامی ما مرهون ولایت مداری شهدا است که با فرمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی به جبهه‌ها رفتند و با تقدیم هستی خود در مقابل تمام دنیا ایستادند.

وی اظهار داشت: عظمت کشور ما امروز از اقتدار شهدای ما است، جهاد فقط نظامی نیست امروز در سایر حوزه‌ها هم باید تفکر جهادی و ولایی حاکم باشد.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه گفت: هرچه داریم از شهدا است و مسوولیت در نظام جمهوری اگر در مسیر شهدا نباشد به واسطه خون‌های شهدا عاقبت بخیری نخواهد داشت، اگر می‌خواهیم در دنیا وآخرت عاقبت بخیر باشیم باید در مسیر شهدا و ولایت فقیه حرکت کنیم.

امیری مقدم ادامه داد: باید فضای جامعه را با یادواره‌های شهدا عطرآگین کنیم و جهاد تبیین را عمل نماییم، زیرا که شهدا فقط برای خدا کار کردند و جز خدا را نمی‌دیدند.

وی خدا محوری توکل و اعتقاد به امداد الهی و مجاهدت خالصانه برای رضای خدا را از ویژگی‌های شهدا عنوان کرد و گفت: رفتار و دفاع شهدا نیز خدایی بود.

استاندار: مطالبات بحق مردم کرمانشاه در سفر رئیس جمهور محقق خواهد شد

در پایان این کنگره لوح حک شده زرین مطالبه مردم گیلانغرب در ثبت روز چهارم مهرماه ۵۹ بعنوان روز مقاومت مردم گیلانغرب در تقویم انقلاب اسلامی تقدیم ریس سازمان بسیج مستضعفین و استاندار کرمانشاه شد همچنین از آثار برتر کنگره نیز تجلیل شد

به گزارش ایرنا، سردار «صفر خوشروان» از فرماندهان شجاع دوران دفاع مقدس و فرمانده جبهه غرب بود که علاوه بر هدایت عملیات‌های غرب کشور توانست رکورد خنثی سازی یک هزار و ۲۰۰ مین را در یک روز به نام خود ثبت کند.

این سردار از فرماندهان دوران دفاع مقدس و فرمانده سپاه و جبهه گیلان‌غرب در سی و یکم خرداد ماه سال ۱۳۶۱ در جبهه «آوزین» به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

شهید خوشروان قبل از انقلاب، چون تحت تعقیب ساواک بود به کشور عراق رفت و با پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران به کشور بازگشت. سردار خوشروان در آغاز جنگ تحمیلی به همراه رزمندگان و مردم غیور گیلان‌غرب سدی در برابر دشمن ساخت و از سقوط حتمی گیلان‌غرب در پی یورش ارتش بعثی جلوگیری کرد.

وی علاوه بر اینکه فرماندهی نیرو‌های رزمنده را برعهده داشت خود نیز به عنوان یک رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل ایفای نقش می‌کرد که در این حین چهار بار مجروح شد و توانست رکورد خنثی‌سازی مین در یک روز را با خنثی کردن ۱۲۰۰ عدد مین در یک روز در سطح کشور از خود بجای بگذارد.

گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد که به عنوان دومین شهر مقاوم کشور برای دفاع از کیان اسلامی بیش از ۷۵۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است و پنج هزار و ۸۰۰ شهید مهاجر نیز از نقاط مختلف کشور در منطقه عملیاتی گیلانغرب به فیض عظمای شهادت نایل شده‌اند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار